Na wstępie zaznaczam swoją arogancję do wszelkich reguł muzycznych. Cokolwiek jest rządzone wyższą logiką i nie należy do zbioru przeczytaj-zapamiętaj, jest stworzone dla wyższej kasty rozumiejącej, nielicznej garstki osób, do których kieruje ten tekst..
Gdy wyodrębnię nuty fragmentu na którym bazuje, przy użyciu widma to pakuje je do scale-findera. Następnie w tej tonacji układam bas. Przy czym staram się robić to z grubsza intuicyjnie, nakładając identyczne nuty basu na melodie. Popełniam błąd? Biorąc pod uwagę że melodie na pianinie rozpisane są na dwóch pięcioliniach. Jak za ten dobrze ocenić offset w stosunku do basu ? Czy reszty instrumentów też dotyczą pewne przesunięcia. Podejrzewam, że tak, jednak trudno mi uwierzyć, że za tym wszystkim nadąża dyrygent machając kijkiem.
Jak trudno jest ułożyć melodie od podstaw? Jak mogę łączyć dowolne akordy mieszczące się w tonacji, inaczej.. Jak interpretować 'wagę, tzn tonika-subdominant-dominant, oraz sposób ich odniesienia do klasyfikacji akordów np I-IV-V.
Gdy wyodrębnię nuty fragmentu na którym bazuje, przy użyciu widma to pakuje je do scale-findera. Następnie w tej tonacji układam bas. Przy czym staram się robić to z grubsza intuicyjnie, nakładając identyczne nuty basu na melodie. Popełniam błąd? Biorąc pod uwagę że melodie na pianinie rozpisane są na dwóch pięcioliniach. Jak za ten dobrze ocenić offset w stosunku do basu ? Czy reszty instrumentów też dotyczą pewne przesunięcia. Podejrzewam, że tak, jednak trudno mi uwierzyć, że za tym wszystkim nadąża dyrygent machając kijkiem.
Jak trudno jest ułożyć melodie od podstaw? Jak mogę łączyć dowolne akordy mieszczące się w tonacji, inaczej.. Jak interpretować 'wagę, tzn tonika-subdominant-dominant, oraz sposób ich odniesienia do klasyfikacji akordów np I-IV-V.