Cześć Planuję niedługo rozsyłać raperom / wytwórniom paczkę bitów mojej produkcji. Zastanawiam się jak powinien być wykonany mastering takich bitów. Jako, że nastawiam się wysyłać bity w postaci plików (wav albo mp3 - możecie doradzić co będzie lepszym wyborem i dlaczego) to chyba odpada problem "loudness penalty" skoro odbiorcy będą odtwarzać bity z plików, a nie poprzez serwisy streamingowe. W związku z powyższym pojawia się pytanie czy szczyty po masteringu powinny być w 0 albo -0,1 dB czy może niżej? Bardzo chętnie wysłucham waszej opinii na ten temat. Jeśli macie jakiekolwiek wskazówki dotyczące masteringu takich bitów to też chętnie poczytam. Pozdrawiam
Mastering dem |
Wysyłaj w 16bit lub 24bit WAV, dobrze zmiksuj, zmasteruj i nie przejmuj się niczym... Ciekawa kompozycja się liczy i to ona jest najważniejsza. Jeśli się zainteresują utworem ale nie będzie pasował mix/master to poproszą o poprawkę.
Nie wrzucaj na żadne soundcloudy tylko bezpośrednio jako załączniki w mailach albo serwer typu dropbox, google drive. Jeśli chcą materiał na soundcloudzie to udostępnij opcję downloadu. Koniec tematu, nie ma co dorabiać zbędnej filozofii. Może być też tak, że poproszą o wysłanie stemów i sami sobie zmiksują i zmasterują. (12.06.2020, 21:33)DelianoCarl napisał(a): Wysyłaj w 16bit lub 24bit WAV, dobrze zmiksuj, zmasteruj i nie przejmuj się niczym... Ciekawa kompozycja się liczy i to ona jest najważniejsza. Jeśli się zainteresują utworem ale nie będzie pasował mix/master to poproszą o poprawkę.Dzięki za odpowiedź. Właśnie nastawiam się na to, że zainteresowani będą prosić o stemy o robić mix pod wokal no i później mastering. Ten mój master ma być tylko taki żeby bity nie odstawały brzmieniowo od innych producentów, którzy działają w ten sposób. Pozostaje jeszcze kwestia "sufitu" - normalizować cały utwór do 0 dB czy zostawić z 1 dB przestrzeni? (13.06.2020, 13:37)hudson462 napisał(a):(12.06.2020, 21:33)DelianoCarl napisał(a): Wysyłaj w 16bit lub 24bit WAV, dobrze zmiksuj, zmasteruj i nie przejmuj się niczym... Ciekawa kompozycja się liczy i to ona jest najważniejsza. Jeśli się zainteresują utworem ale nie będzie pasował mix/master to poproszą o poprawkę.Dzięki za odpowiedź. Właśnie nastawiam się na to, że zainteresowani będą prosić o stemy o robić mix pod wokal no i później mastering. Ten mój master ma być tylko taki żeby bity nie odstawały brzmieniowo od innych producentów, którzy działają w ten sposób. Pozostaje jeszcze kwestia "sufitu" - normalizować cały utwór do 0 dB czy zostawić z 1 dB przestrzeni? Wszyscy moi znajomi, którzy robią bity, to miks i mastering robią u ludzi, którzy od tego są, a nie robią na własną rękę.
Może zrób tak że wyślij bity po masterze i stemy czyste bez żadnych limiterów itd ja tak zrobiłem na tym portalu : https://www.beatstars.com/rmxbpm/feed
przy okazji polecam ten portal , odkryłem go niedawno edit : stemy które wysłałem nie przekraczały w całości mniej więcej -2dB
Dla celów zamieszczenia ścieżki dźwiękowej w filmie, reklamie w praktyce nie ma żadnej różnicy czy wybierzesz plik 16 bit czy 24 bit.Naturalnie 24-bit to podwyższona jakość - ale powyżej standardu do celów emisji i produkcji. Natomiast to co słyszymy w radio, w TV czy na płycie CD, to zawsze dźwięk co najwyżej 16bit, 44.1kHz
To co dociera do słuchacza niezależnie czy w formie muzyki z płyty CD, czy ścieżki dźwiękowej z filmu w TV, czy muzyki z reklamy to zawsze plik audio o jakości 16 bit / 44.1kHz. Warto zwrócić na to uwagę jeśli mielibyśmy kierować się faktyczną "jakością" dB -6 , maszerujący sobie dopasuje, pliki wawe. (13.06.2020, 17:18)Sajtrus napisał(a): Dla celów zamieszczenia ścieżki dźwiękowej w filmie, reklamie w praktyce nie ma żadnej różnicy czy wybierzesz plik 16 bit czy 24 bit.Naturalnie 24-bit to podwyższona jakość - ale powyżej standardu do celów emisji i produkcji. Natomiast to co słyszymy w radio, w TV czy na płycie CD, to zawsze dźwięk co najwyżej 16bit, 44.1kHz 24 bity są potrzebne do ponownego renderingu , np do masteringu , po masteringu mamy 16 bitów z ditheringiem , tak mi się wydaje różnicy jakości nie ma żadnej pomiędzy 24 - 16 bitów dopiero po ponownym renderingu jest strata tak więc jest potrzebny 24 bitowy plik |
|