Kamil Wesołowski-Dark EP |
Muzyka Twoja jest nasycona energią, mrocznym potencjałem, siedzącym gdzieś w zakamarkach otchłani umysłu. Fizycznie i mentalnie jest tutaj namacalna enigmatyczna natura i ta druga strona twórczości, którą niewątpliwie każdy z nas nosi w sobie, ale nie każdy ją na tyle ekspresyjnie wyraża, niektórzy ją tłumią. Ale udawanie, że czegoś nie ma, nie sprawia, że to znika.
Jak zawsze interesująco, mrocznie ale czy dynamicznie? Zobacz co się stanie, gdy wrzucisz nagranie na popularne serwisy streamingowe: Staraj się unikać tej "komercyjnej" głośności bo te czasy już minęły z wojnami głośności. Dziś master pod CD nikogo już w zasadzie nie interesuje i do sprawy trzeba podchodzić z zupełnie innym nastawieniem niż 20 czy jeszcze 10 lat temu. O ile dawniej techniki te, pozwalały osiągnąć lepszy poziom dźwięku i głośność odczuwalna, tak teraz doprowadzono je do takich ekstremów, że takiej muzyki zwyczajnie słucha się źle. Obecnie inaczej muzykę się produkuje, miksuje i finalizuje. Dziś potrzebna jest troszeczkę inna wiedza, narzędzia i umiejętności. Dziś prym wiodą serwisy steamingowe i jeśli nagrania są za głośne to zostaną przyciszone, a to może sprawić, że Twoje nagranie zabrzmi gorzej niż w rzeczywistości brzmi.
Dynamika to właśnie trzeci wymiar czyli wysokość czyli poziomy dźwięku. Ja często powtarzam, że miks należy traktować w kategoriach trzech wymiarów:
Wolałbym aby muzyka Twoja skoro już jest z pomysłem i coś sobą reprezentuje, była zrealizowana w sposób przystępny.Poniżej widok Waveformu którego fragment do odsłuchu jest poniżej. Muzykę trzeba sprawdzać, w mono, na małej głośności, na dużej i całkiem sporej. Wtedy zauważysz, że coś nie pozwala cieszyć się meritum sprawy.
Widzisz, nie pozwoliłem, aby zanikł rdzeń nagrania, a jednocześnie usunąłem to uporczywe dudnienie na maksymalnej głośności, które może być nie do zniesienia. Wzrosła natomiast głośność odczuwalna. Po odpowiedniej kompresji fragment brzmi tak: Zapewne będzie Ci się go słuchało lepiej na maksymalnej głośności. To nie ulega nawet wątpliwości i nie podlega dyskusji. Głośniej nie znaczy wcale lepiej. Pozdrawiam Serdecznie Całe pierwsze nagranie, wcześniej poddany analizie był tylko fragment. Warto zaglądać tutaj i sprawdzać co by było, gdyby: Cytat:https://www.loudnesspenalty.com Polecane linki: Zapas i zakres dynamiki, cz. 1 Zapas i zakres dynamiki, cz. 2 (6.06.2023, 15:33)C.Valachi napisał(a): @FL FAN Bardzo dziękuje za rzetelną opinie znam loudnesspenalty. No właśnie przynam ,ze lubię takie "łupanie" wzoruje się na głośności innych artystów- moje wyniki to i tak mały pikuś haha często widzę jak maja mocniej zawyżone Tak zdarzają się dużo mocniejsze "obniżki" wynika to z prostego faktu, ze "kara" naliczana jest dla całości w pomiarze Integrated LUFS - cichsze fragmenty zmniejszają wartość tłumienia, głośniejsze ją zwiększają, a na koniec wyciągana jest średnia. Nagranie po takim ściszeniu może brzmieć inaczej, ale czy lepiej, czy gorzej zależy, no co kto lubi i jak kto co odbiera - jak sam mówisz - lubisz łupnięcie. W każdym razie istnieje ryzyko, że zabrzmi inaczej, niż w rzeczywistości brzmi.
|
|