Jeśli ustawiasz stopę dużo głośniej od reszty, to poprzez limiter na sumie rzeczywiście wytnie się ona mocniej na miksie. Jeśli reszta gra powiedzmy do 100% dynamiki, a stopa wystaje na 150%, to w czasie jej uderzenia wszystko zostaje "dociśnięte" by zmeścić się w 100% (czyli reszta zamiast 100%, ściszy się na moment do ok 70%).
Podobny efekt kontrolowanego ściszania (bez artefaktów) można uzyskać używając różnych typów "sidechain". Bo nie ma limiterów super inteligentnych. Warto poznać sposoby na radzenie sobie z poziomami na poszczególnych kanałach, zamiast prób odratowania dynamiki na kanale sumy.
Nie ma też jednej, słusznej drogi. Ilu grajków, tyle szkół. Niektórzy na agresywnej kompresji, opierają swoje brzmienie.
Podobny efekt kontrolowanego ściszania (bez artefaktów) można uzyskać używając różnych typów "sidechain". Bo nie ma limiterów super inteligentnych. Warto poznać sposoby na radzenie sobie z poziomami na poszczególnych kanałach, zamiast prób odratowania dynamiki na kanale sumy.
Nie ma też jednej, słusznej drogi. Ilu grajków, tyle szkół. Niektórzy na agresywnej kompresji, opierają swoje brzmienie.