I - Tonika
IV - Subdominanta
V - Dominanta
Nie wyodrębniaj za pomocą widma tylko szukaj pasujących dźwięków, grając na klawiaturze. W ten sposób czegoś się nauczysz. Napewno usłyszysz, które pasują do siebie, a które nie.
Tak. Bas układaj w tonacji. Można podążać za melodią, jak ty, ale nie jest to koniecznie. Generalnie wiele rzeczy pasuje. Musisz wyczuć. Błędu nie popełniasz, ale zamykasz się i za każdym razem bas będzie taki jak melodia.
Nie ma stałego offsetu do basu. Zależy czym grasz bas, a czym resztę. Czasem pasuje oktawę wyżej, czasem niżej.
Miejsca na pięciolinii mają tylko fizyczne instrumenty np. flet, trąbka, itd. (ograniczają je ich fizyczne możliwości), każdy będzie leżał w innej odległości od basu, bo po prostu za niskiego/za wysokiego dźwięku nie wydobędzie. W elektronicznych instrumentach nie ma reguł. Dyrygent machając kijem tylko pokazuje rytm i flow muzykom (każdy muzyk ma swoje nuty).
IV - Subdominanta
V - Dominanta
Nie wyodrębniaj za pomocą widma tylko szukaj pasujących dźwięków, grając na klawiaturze. W ten sposób czegoś się nauczysz. Napewno usłyszysz, które pasują do siebie, a które nie.
Tak. Bas układaj w tonacji. Można podążać za melodią, jak ty, ale nie jest to koniecznie. Generalnie wiele rzeczy pasuje. Musisz wyczuć. Błędu nie popełniasz, ale zamykasz się i za każdym razem bas będzie taki jak melodia.
Nie ma stałego offsetu do basu. Zależy czym grasz bas, a czym resztę. Czasem pasuje oktawę wyżej, czasem niżej.
Miejsca na pięciolinii mają tylko fizyczne instrumenty np. flet, trąbka, itd. (ograniczają je ich fizyczne możliwości), każdy będzie leżał w innej odległości od basu, bo po prostu za niskiego/za wysokiego dźwięku nie wydobędzie. W elektronicznych instrumentach nie ma reguł. Dyrygent machając kijem tylko pokazuje rytm i flow muzykom (każdy muzyk ma swoje nuty).