"Oczywiście jak ktoś tam używa jeden, albo dwa sample to nie ma tragedii ale jak ktoś tworzy muzykę z gotowych loopów, sampli, midi, presetów czy neksusów itp. itd to już gruba przesada..."
"Również świadczy o tym że "twórca" nie jest ambitnym twórcą. "
Sam byłem tym zaskoczony, gdy zauważyłem, że praktycznie nie zmienionych presetów Nexusa używają takie tuzy muzyki elektonicznej jak will i am, Avicii, czy Swedish House Mafia. Na stronie reFX zresztą jest cała galeria gwiazd, które korzystały z presetów. Ale skoro nawet takich twórców nie nazywasz ambitnymi, to publice to i tak nie przeszkadza, co najwyżej producentom, bo sam dopóki nie zainteresowałem się produkcją nie wiedziałem, o takich rzeczach jak ghosty na przykład.
Ale to chyba nic złego, bo sami muzycy przyznają się do korzystania np z loopów (Martin Garrix).
"To już raczej kwestia coverów... oczywiście popieram tworzenie własnych wersji utworów... ale z szacunkiem dla oryginalnych twórców a nie dosłowne podpierdzielanie utworów i przypisywanie ich sobie."
"Reasumując jak ktoś chce budować "karierę" kradnąc innym motywy to ja do takich "producentów" nie mam szacunku (Patrz Scooter)"
"To już raczej kwestia coverów... oczywiście popieram tworzenie własnych wersji utworów... ale z szacunkiem dla oryginalnych twórców a nie dosłowne podpierdzielanie utworów i przypisywanie ich sobie."
Wersję Scooter'a jak możemy nazwać w takim wypadku?
https://www.youtube.com/watch?v=SGwDQ4VoMqA
http://www.youtube.com/watch?v=S4ENjQkprjY
Podbijam wypowiedź neurohormon'a, temat się trochę rozjaśnił, ciekawi mnie tylko czy jest jakaś strona gdzie można sprawdzić kto posiada aktualnie prawa do utworu np. sprzed 25 lat.
btw. ciekawi mnie też jak to jest właśnie w przypadku tego zawłaszczenia- wytwórnia może mieć tylko prognozy sprzedaży, więc gdy np. podpisuje ktoś kontrakt na milion, a płyta się nie sprzeda to co wtedy? Zadłużenie do końca życia?
"Również świadczy o tym że "twórca" nie jest ambitnym twórcą. "
Sam byłem tym zaskoczony, gdy zauważyłem, że praktycznie nie zmienionych presetów Nexusa używają takie tuzy muzyki elektonicznej jak will i am, Avicii, czy Swedish House Mafia. Na stronie reFX zresztą jest cała galeria gwiazd, które korzystały z presetów. Ale skoro nawet takich twórców nie nazywasz ambitnymi, to publice to i tak nie przeszkadza, co najwyżej producentom, bo sam dopóki nie zainteresowałem się produkcją nie wiedziałem, o takich rzeczach jak ghosty na przykład.
Ale to chyba nic złego, bo sami muzycy przyznają się do korzystania np z loopów (Martin Garrix).
"To już raczej kwestia coverów... oczywiście popieram tworzenie własnych wersji utworów... ale z szacunkiem dla oryginalnych twórców a nie dosłowne podpierdzielanie utworów i przypisywanie ich sobie."
"Reasumując jak ktoś chce budować "karierę" kradnąc innym motywy to ja do takich "producentów" nie mam szacunku (Patrz Scooter)"
"To już raczej kwestia coverów... oczywiście popieram tworzenie własnych wersji utworów... ale z szacunkiem dla oryginalnych twórców a nie dosłowne podpierdzielanie utworów i przypisywanie ich sobie."
Wersję Scooter'a jak możemy nazwać w takim wypadku?
https://www.youtube.com/watch?v=SGwDQ4VoMqA
http://www.youtube.com/watch?v=S4ENjQkprjY
Podbijam wypowiedź neurohormon'a, temat się trochę rozjaśnił, ciekawi mnie tylko czy jest jakaś strona gdzie można sprawdzić kto posiada aktualnie prawa do utworu np. sprzed 25 lat.
btw. ciekawi mnie też jak to jest właśnie w przypadku tego zawłaszczenia- wytwórnia może mieć tylko prognozy sprzedaży, więc gdy np. podpisuje ktoś kontrakt na milion, a płyta się nie sprzeda to co wtedy? Zadłużenie do końca życia?