Nie będzie go stać na 303 za 9 tysięcy, ale może go będzie stać na tb-3 za 1,200. I nie neguj tego Oldscool bo TB-3 od Rolanda jest bardzo wierną kopią i brzmieniowo nie odbiega od oryginału, tak samo jest z TR-8, gdzie tylko clap jest lekko wydłużony niż w 909.
Co do Mobiego, też jestem jego fanem i to wielkim, na oryginalnym krążku mam EiW, AR, mam jeszcze kasetę z oryginalnym Play, płyty 18 i Hotel.
Co do sprzętu Richarda to jest nawet jego strona gdzie ma pokazany swój sprzęt - czyli to co opisałeś w pierwszym poście - http://studio.moby.com/tagged/Studio
plus był kiedyś dokument z cyklu MTV Cribs lub podobny, w którym odwiedzili Mobiego mieszkanie w UK:
/////
Massive Attack obchodzi w tym roku 20 lecie utworu Karmacoma i całego albumu Protection (jeden z moich ulubionych).
Co do instrumentów wykorzystanych przez ekipę z Bristolu to praktycznie w większości elektronika, chociaż można jeszcze natrafić w sieci na takie perełki jak Karmacoma nagrana podczas sesji studyjnej:
jakość bardzo słaba, ale można dopatrzeć się różnych instrumentów klawiszowych jak i gitarki i bębenki.
/////
Najważniejsze jest instrumentarium - jeżeli masz dostęp do instrumentów to ucz się ich bo najważniejsze brzmienie to jest to oryginalne (które możesz potem już sobie przerobić w komputerze). To że jacyś artyści światowej skali tworzą na komputerze to nie znaczy, że nie potrafią grać na gitarze, trąbce czy perkusji. DAWa w takim przypadku używa się jako konsoli z wielościeżkowym rekorderem i z efektami In/Out, czyli do poprawek rytmicznych, brzmieniowych, dynamicznych oraz do porządnego miksowania całości.
FL Studio jest jednym z najprostszych w tej dziedzinie DAWów, ale są też inne bardziej wydajne, warte spróbowania, przetestowania ze sprzętem zewnętrznym, bardziej rozbudowane, a niekoniecznie trudniejsze.
Do takich programów, które są bardziej przygotowane na zewnętrzne źródła dźwięku to polecam:
Studio One (pisz do usera Sowa, który powie Ci dużo i to bardzo dużo pozytywnych cech tego programu bo sam go używa [ja też się go powoli uczę, b o jak ktoś się przyzwyczai do FL Studio to potem ciężko się jest przerzucuć]),
Cubase,
Reaper,
Pro Tools (bardzo rozbudowane studyjne narzędzie, którego używają profesjonalni realizatorzy w studiach muzycznych).
Jeżeli szukałbyś jakiejś większej informacji na temat powyższych programów lub ewentualnie chciałbyś zobaczyć inne to zapraszam do działu Spis DAWów.
Najważniejsze są instrumenty tak jak napisałem powyżej, reszta to tylko dodatki lub odpowiedniki instrumentów (jeśli nie masz do "żywych" dostępu).
Co do Mobiego, też jestem jego fanem i to wielkim, na oryginalnym krążku mam EiW, AR, mam jeszcze kasetę z oryginalnym Play, płyty 18 i Hotel.
Co do sprzętu Richarda to jest nawet jego strona gdzie ma pokazany swój sprzęt - czyli to co opisałeś w pierwszym poście - http://studio.moby.com/tagged/Studio
plus był kiedyś dokument z cyklu MTV Cribs lub podobny, w którym odwiedzili Mobiego mieszkanie w UK:
/////
Massive Attack obchodzi w tym roku 20 lecie utworu Karmacoma i całego albumu Protection (jeden z moich ulubionych).
Co do instrumentów wykorzystanych przez ekipę z Bristolu to praktycznie w większości elektronika, chociaż można jeszcze natrafić w sieci na takie perełki jak Karmacoma nagrana podczas sesji studyjnej:
jakość bardzo słaba, ale można dopatrzeć się różnych instrumentów klawiszowych jak i gitarki i bębenki.
/////
(18.10.2014, 21:14)FilipMat napisał(a): Po prostu nie jestem pewien co do tego, czy w FL studio uda mi się stworzyć coś, co uznam za dobre. Wydaje mi się, że dla mnie lepiej polegać na instrumentach niż na DAWie, tzn lepiej zebym gral na paru instrumentach niz uczyl sie obslugiwac danego programu. Czytałem listę ludzi, którzy używają FL studio, i np basshunter ma fajny utwór DOTA.
Najważniejsze jest instrumentarium - jeżeli masz dostęp do instrumentów to ucz się ich bo najważniejsze brzmienie to jest to oryginalne (które możesz potem już sobie przerobić w komputerze). To że jacyś artyści światowej skali tworzą na komputerze to nie znaczy, że nie potrafią grać na gitarze, trąbce czy perkusji. DAWa w takim przypadku używa się jako konsoli z wielościeżkowym rekorderem i z efektami In/Out, czyli do poprawek rytmicznych, brzmieniowych, dynamicznych oraz do porządnego miksowania całości.
FL Studio jest jednym z najprostszych w tej dziedzinie DAWów, ale są też inne bardziej wydajne, warte spróbowania, przetestowania ze sprzętem zewnętrznym, bardziej rozbudowane, a niekoniecznie trudniejsze.
Do takich programów, które są bardziej przygotowane na zewnętrzne źródła dźwięku to polecam:
Studio One (pisz do usera Sowa, który powie Ci dużo i to bardzo dużo pozytywnych cech tego programu bo sam go używa [ja też się go powoli uczę, b o jak ktoś się przyzwyczai do FL Studio to potem ciężko się jest przerzucuć]),
Cubase,
Reaper,
Pro Tools (bardzo rozbudowane studyjne narzędzie, którego używają profesjonalni realizatorzy w studiach muzycznych).
Jeżeli szukałbyś jakiejś większej informacji na temat powyższych programów lub ewentualnie chciałbyś zobaczyć inne to zapraszam do działu Spis DAWów.
Najważniejsze są instrumenty tak jak napisałem powyżej, reszta to tylko dodatki lub odpowiedniki instrumentów (jeśli nie masz do "żywych" dostępu).