Ja zaczynam od postawienia sobie pytania czy utwor ma byc smutny czy pozytywny/wesoly. Jezeli smutny to wybieram game molowa, a durowa przy pogodnym. Jak juz wybralem czy moll czy dur to w jakiej dokladnej tonacji - nie ma znaczenia, poniewaz znam gamy molowe i durowe oraz podtsawowe akordy z przewrotami oraz wersje tzw dziewiatki/jedynastki czy trzynastki (szkola muzyczna) - wiec mam o wiele prosciej.
Tonacje stopy rzadko sprawdzam gdyz w muzyce filmowej glownie uzywam taikosow, wyjatkiem sa tzw "kotły" (eng timpani) ktorych tonacje mozna regulowac za pomoca naciagniecia membrany. :P
Innych grzechow nie pamietam
PS. Proponowałybm abys poszukal sobie na necie podstawy z gam muzycznych. Duzo mozesz sie dowiedziec istotnych rzeczy ktore sie przydadza, np. jak budowac akordy, krzyzyki i bemole... koło kwintowe, przewroty akordow itp itd.
Tonacje stopy rzadko sprawdzam gdyz w muzyce filmowej glownie uzywam taikosow, wyjatkiem sa tzw "kotły" (eng timpani) ktorych tonacje mozna regulowac za pomoca naciagniecia membrany. :P
Innych grzechow nie pamietam
PS. Proponowałybm abys poszukal sobie na necie podstawy z gam muzycznych. Duzo mozesz sie dowiedziec istotnych rzeczy ktore sie przydadza, np. jak budowac akordy, krzyzyki i bemole... koło kwintowe, przewroty akordow itp itd.