No nie do końca proste. Bo zależy czy akord to C7 czy Cmaj7. Bo ten pierwszy to nie C-E-G-H, tylko C-E-G-B (B-czarny klawisz na klawiaturze, mimo że tonacja składa się z samych białych dźwięków). Sama siódemka mówi o tym, że musimy dodać dźwięk, który znajduje się ton niżej od dźwięku podstawowego - w przypadku akordów durowych znajduje się on poza tonacją.
Przykładowo:
Akord: C7 (czyli C-E-G-B)
Dźwięk podstawowy: C
Na klawiaturze pół tonu niżej od C jest H, a kolejne pół tonu niżej jest właśnie B (bo dwa półtony dają ton).
Więc jeśli chodzi o 7th chords to będzie właśnie wyglądało w ten sposób.
Przykładowo:
Akord: C7 (czyli C-E-G-B)
Dźwięk podstawowy: C
Na klawiaturze pół tonu niżej od C jest H, a kolejne pół tonu niżej jest właśnie B (bo dwa półtony dają ton).
Więc jeśli chodzi o 7th chords to będzie właśnie wyglądało w ten sposób.