Witam, może któryś z bardziej doświadczonych kolegów będzie w stanie odpowiedzieć mi tu na kilka pytań dotyczących nagrywania wokali w 24/96, oraz zbiorę te wszystkie informacje w jedny wątku i może komuś to się kiedyś jeszcze przyda .
Posiadałem wcześniej interface który pozwalał mi nagrywać w 16/48khz, teraz posiadam interface gdzie pozwala mi na 24/192khz. Poczytałem trochę i wywnioskowałem ze przykładowo gdy wokal jest ciszej nagrany by nie wchodzić na przester, to przy podgłosnieniu ścieżki będzie mniej szumów i w moim porównaniu mam rzeczywiście takie odczucie. Również przeczytałem a potem sprawdziłem ze wokal nagrany w 24/96khz rzeczywiście brzmi trochę lepiej niż ślady nagrane jeszcze starym sprzętem(mikrofon wciąż ten sam)
Pytanie pierwsze co Wy o tym sądzicie Panowie, na jakich ustawieniach waszym zdaniem najlepiej nagrywać wokal, przy czym biorąc pod uwagę później mix takiego wokalu - jaki będzie miała wpływ na mix ścieżka nagrana dla przykładu 16/48 albo 44khz, a jaki wpływ będzie miała sciezka z wokalem nagrana w 24/96khz.
Pytanie drugie, jeżeli w ustawieniach projektu mam 24/96khz i tak mam nagrane swoje wokale, a kolega podeśle mi swoje wokale nagrane dla przykładu w 16/48 albo 44khz i wrzucę je do swojego projektu to czy one ulegną jakieś zmianie? Jak to jest jak się w jednym projekcie przerabia ścieżki które były nagrane w różnych ustawieniach tego typu.
Trzecie pytanie, jakiej zmiany może doznać sciezka nagrana w 24/96khz przekonwertowana na 24/44khz bądź 16/44khz. I na odwrót, jakiej zmiany może doznać sciezka nagrana w 16 albo 24/44khz przekonwertowana na 24/96khz. Czy takie praktyki są w ogóle stosowane?
Jeżeli znacie jeszcze jakieś fakty na ten temat oraz reguły to z chęcią przygarnę te wiedzę.
Panowie, kto pyta nie błądzi, jeżeli ktoś się zdecyduje odpowiedzieć to z góry bardzo dziękuje, pozdrawiam piona! ?
Posiadałem wcześniej interface który pozwalał mi nagrywać w 16/48khz, teraz posiadam interface gdzie pozwala mi na 24/192khz. Poczytałem trochę i wywnioskowałem ze przykładowo gdy wokal jest ciszej nagrany by nie wchodzić na przester, to przy podgłosnieniu ścieżki będzie mniej szumów i w moim porównaniu mam rzeczywiście takie odczucie. Również przeczytałem a potem sprawdziłem ze wokal nagrany w 24/96khz rzeczywiście brzmi trochę lepiej niż ślady nagrane jeszcze starym sprzętem(mikrofon wciąż ten sam)
Pytanie pierwsze co Wy o tym sądzicie Panowie, na jakich ustawieniach waszym zdaniem najlepiej nagrywać wokal, przy czym biorąc pod uwagę później mix takiego wokalu - jaki będzie miała wpływ na mix ścieżka nagrana dla przykładu 16/48 albo 44khz, a jaki wpływ będzie miała sciezka z wokalem nagrana w 24/96khz.
Pytanie drugie, jeżeli w ustawieniach projektu mam 24/96khz i tak mam nagrane swoje wokale, a kolega podeśle mi swoje wokale nagrane dla przykładu w 16/48 albo 44khz i wrzucę je do swojego projektu to czy one ulegną jakieś zmianie? Jak to jest jak się w jednym projekcie przerabia ścieżki które były nagrane w różnych ustawieniach tego typu.
Trzecie pytanie, jakiej zmiany może doznać sciezka nagrana w 24/96khz przekonwertowana na 24/44khz bądź 16/44khz. I na odwrót, jakiej zmiany może doznać sciezka nagrana w 16 albo 24/44khz przekonwertowana na 24/96khz. Czy takie praktyki są w ogóle stosowane?
Jeżeli znacie jeszcze jakieś fakty na ten temat oraz reguły to z chęcią przygarnę te wiedzę.
Panowie, kto pyta nie błądzi, jeżeli ktoś się zdecyduje odpowiedzieć to z góry bardzo dziękuje, pozdrawiam piona! ?