Zanim jednak znacznie się "słyszeć" kompresję potrzebne są przede wszystkim (w tej kolejności) wiedza do czego służy kompresor i jak on działa oraz jakieś wytyczne co do kompresji poszczególnych śladów, żeby sprawdzić co to w ogóle może dać. To jest teoria. W praktyce dodam od siebie tyle że jak pierwszy raz użyłem kompresji na jakimś śladzie (chyba to był kick) używając jakichś wytycznych to zgłupiałem z myślą "K*rwa, przecież ja nie słyszę żadnej różnicy" . Odbiło mi na tyle żeby twierdzić że mam coś ze słuchem. Tyle dają wytyczne, według mnie przy kompresji trzeba spojrzeć na miks całościowo, wtedy słyszy się różnicę przed i po kompresji. Co do pojedynczych śladów to też się słyszy różnicę tylko swoje trzeba po prostu odsiedzieć przy dawie podczas eksperymentowania. Od siebie może polecę kompresory z graficzną interpretacją, wtedy mimo wszystko jest trochę łatwiej.
Jak skutecznie używać kompresji? |
|