kkf - Evenings |
Najpierw minusy:
Bas i stopa perkusji grają w tym samym paśmie, przez co brakuje im energii i wyrazistości, warto je rozgraniczyć. Dla uzyskania głębszego brzmienia stopy należy zmniejszyć Threshold, zwiększyć Ratio. Wiem, że to chill out ale głębia i klarowność brzmień zawsze przede wszystkim. Natomiast po podniesieniu poziomu do w miarę akceptowalnego były konieczne niuansowe poprawki widoczne na korektorze po prawej. Dlatego po ewentualnych poprawkach warto jeszcze popracować korektorami na poszczególnych kanałach. Przynajmniej dwa miksery na jednym jeden do kształtowania dźwięku, a drugi do miksu. Jeśli jakieś instrumenty walczą o miejsce to przyznaj większą część i głośność częstotliwości temu, który jest ważniejszy w kontekście aranżacyjnym (a drugiemu zmniejsz)
Aranż wyważony i subtelnie chillujący i całkiem pomysłowy + ciekawy dobór brzmień. Klimatyczne i przyjemne nagranie. Ładna melodia i całkiem przyzwoite video. Pozdrawiam Serdecznie
(22.03.2023, 16:55)FL FAN napisał(a): Wow, dzięki za obszerny opis! Z dołem zawsze miałem problem, nigdy nie miałem dobrego soundystemu do odsłuchu, a na słuchawkach które mam ciężko mi jakoś ten dół wyczuć. Utwór jest dość mocno potraktowany przez limiter, to fakt, nie wiem też czy YT jakoś przy poziomach nie grzebie żeby utrzymać w miarę równą głośność dla wszystkich filmów na platformie To niefajnie, że nie masz możliwości odsłuchu w różnych warunkach, bo odsłuch należy przeprowadzać w mono, stereo, na małej głośności, na dużej i na bardzo dużej. To pozwala wczuć się w niuanse i wyłapywać pewne nieścisłości i niespójności w miksie.
Polecam jeszcze temat do przejrzenia: Cytat:Miks a dynamika nagrania i tajemnica Equalizera a poniżej kilka słów z pisma Estrada i Studio Cytat:
Jesli masz problemy by z miksu wyciagnac w masterze te -10,-9dB RMS,sprobuj wrocic jednak do miksu.Jaki utrzymujesz headroom w miksie?Jesli wiecej niz -6dB moze byc ciezko osiagnac komercyjna glosnosc.Wtedy jedziesz z limiterem ,ostatnia deksa ratunku.
Zawsze zwracaj uwage na sile sygnalu ktory wprowadzasz na stol.Przed miksowaniem zrob GainStaging.Miksujac nie przesterowuj sygnalu poddajac obrobce efektami.Kazda wtyczka ma input i output.Kontroluj co wchodzi i jak wychodzi.To samo w masterze. Pamietaj.To jest walka o kazdy dB glosnosci od samego poczatku. aha na szynie Master miksu nie boj sie postawic kompresora dobrego i skleic sume.LEKKO Rowniez obrobka sladow na szynach wspolnych daje bardzo duzo.Perkusja,Bass,Synthy itd. Pzdr Utwor myslalem bedzie LoFi po okladce.Troche zbyt agresywny jak na chill.Uzyte barwy mi sie podobaja. (24.03.2023, 21:50)Audionectic napisał(a): Jesli masz problemy by z miksu wyciagnac w masterze te -10,-9dB RMS,sprobuj wrocic jednak do miksu.Jaki utrzymujesz headroom w miksie?Jesli wiecej niz -6dB moze byc ciezko osiagnac komercyjna glosnosc.Wtedy jedziesz z limiterem ,ostatnia deksa ratunku. Przed masteringiem headroom to około 2 dB, RMS -12 dB, z włączoną szyną na masterze dynamika utworu to jakieś -5, -6 dB RMS. Fakt, trochę dynamiczne jak na chill, cięzko mi stwierdzić w jaki gatunek idealnie by się to wpisało. Dzięki za rady i komentarz! Nie wiem, ja bym ten kawałek chciał sobie pobrać i posłuchać, obejrzeć i przeanalizować. Bo na YT teraz podgłosiłem mini odtwarzacz bo mi coś nie dawało spokoju i było ok już z poziomem. Ale nie wiem dalej jak on jest nagrany.
To było tak konkretnie:
Na głównej stronie było wszystko podgłoszone na max ale jak się przeniosłem na drugą kartę - to tam pojawiło się odłączone video i też miało regulacje i ją podgłosiłem. Więc ocena może być zafałszowana mam wrażenie jeśli o głośność chodzi.
Najlepiej wrzuć swój utwór w program typu GoldWave i pokaż mi waveform. Ja Ci wrzucam na dole jak go zgrywałem przed i po podgłoszeniu [fragmenty] Po lewej zanim podgłosiłem ten mini-odtwarzacz a po prawej po podgłoszeniu.
|
|