Ta kwestja zostało poruszona na grupie Sorunded audio i mnie zafrapowała.
Zawsze używam "Stereo separation control" na mixerze do monofonizowania partii rytmicznych. Ale widzę choć by taki filmik i zastanawiam się jaka jest różnica w działaniu tych dwóch narzędzi bo wydaje się że Fruity Stereo Shaper przynosi lepsze rezultaty.
Moje wnioski to takie że wtyczka poprzez wybór odpowiedniego presetu (RR to LL) (LR to RR) bierze lewy lub prawy kanał i kopiuje go do przeciwnego kanału co wydaje się bardziej użyteczne niż sam knoob na mikserze którego zasady działania nie potrafię odnaleźć.
I oczywiście nigdy nie monofonizuje szerokiego spogłosowanego już sygnału np na wysyłce tylko po to by mieć w ten sposób sygnał mono np aby na telefonach ładnie śmigało, z tego co się orientuje ściąganie wszystkiego do mono będzie robiło bajzel w pasmach przeznaczonych zazwyczaj na ścieżki rytmiczne stopa/werbel i basowe, które siedzą w mono.
Po za tym to jest w brew logice to tak samo jak by z rozmytego zdjęcia próbować przywrócić szczegóły natomiast odwrotnie jest to normalny proces, taka mała dygresja.
U mnie ten proces wygląda jak już wspomniałem odwrotnie mam sygnał mono i do niego dodaje poszerzenia jeżeli tego potrzebuje, ok koniec tych dygresji!
Nie mniej jednak pozostaje kwestia owych dwóch narzędzi Stereo separation control i Fruity Stereo Shaper
Czy jest w śród nas master od fl studio i sygnału M/S który mógł by w pełni wyjaśnić tą kwestę? a ja szukam dalej odpowiedzi w necie pozdrawiam.
https://www.youtube.com/watch?v=NL1ocmWvgzs
temat musi zostać rozkminiony!
Zawsze używam "Stereo separation control" na mixerze do monofonizowania partii rytmicznych. Ale widzę choć by taki filmik i zastanawiam się jaka jest różnica w działaniu tych dwóch narzędzi bo wydaje się że Fruity Stereo Shaper przynosi lepsze rezultaty.
Moje wnioski to takie że wtyczka poprzez wybór odpowiedniego presetu (RR to LL) (LR to RR) bierze lewy lub prawy kanał i kopiuje go do przeciwnego kanału co wydaje się bardziej użyteczne niż sam knoob na mikserze którego zasady działania nie potrafię odnaleźć.
I oczywiście nigdy nie monofonizuje szerokiego spogłosowanego już sygnału np na wysyłce tylko po to by mieć w ten sposób sygnał mono np aby na telefonach ładnie śmigało, z tego co się orientuje ściąganie wszystkiego do mono będzie robiło bajzel w pasmach przeznaczonych zazwyczaj na ścieżki rytmiczne stopa/werbel i basowe, które siedzą w mono.
Po za tym to jest w brew logice to tak samo jak by z rozmytego zdjęcia próbować przywrócić szczegóły natomiast odwrotnie jest to normalny proces, taka mała dygresja.
U mnie ten proces wygląda jak już wspomniałem odwrotnie mam sygnał mono i do niego dodaje poszerzenia jeżeli tego potrzebuje, ok koniec tych dygresji!
Nie mniej jednak pozostaje kwestia owych dwóch narzędzi Stereo separation control i Fruity Stereo Shaper
Czy jest w śród nas master od fl studio i sygnału M/S który mógł by w pełni wyjaśnić tą kwestę? a ja szukam dalej odpowiedzi w necie pozdrawiam.
https://www.youtube.com/watch?v=NL1ocmWvgzs
temat musi zostać rozkminiony!