Niechce mi się pisać definicji więc odsyłam do wikipedi:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pure_Data
tutaj oficjalna stronka i oczywiscie wersje do pobrania (polecam PDextended z racji tego ze jest to wersja z updatowaną pełną biblioteką):
http://puredata.info/
Używam tego darmowego softu do tworzenia patchy które umożliwiaja mi kontrolowanie FL Studio. W ten sposób mogę stworzyć nawet generatory melodii tak szybkich ze człowiek nie jest wstanie tak szybko grać. Dzięki temu programowi twoje kompozycje mogą się stać ultra zaawansowane technologicznie i wcale nie potrzebujesz do tego jakiejś wielkiej wiedzy o programowaniu. Cały ten 'obiect-oriented' program jest napisany w C++ co oznacza ze poszczególne bloczki które maja swoje okreslone dzialanie to po prostu kod C++ zapisany w takim bloczku.
przykładowo - bloczek random wysyła losową liczbę
random 100 - to wysyłanie losowej liczby od 0 do 100
powiedzmy ze chcesz zeby od 0 do 10 odgrywany był najnizszy dzwiek twojego instrumentu a od 90 do 100 najwyzszy i wten sposób mozesz poprzez matematyke na poziomie podstawowym wytworzyc maszynke która sama generuje melodyjki.
Wiem że wydawać się moze że to środowisko jest strasznie ciężkie do ogarnięcia, mam świadomość że jest ono też takie jak kazdy jezyk programowania czyli ze gdzies brakuje srednika i juz program Ci sie nie chce kompilowac, akurat tutaj bedzie brakowac jakiegos bloczku.
Ale jest pocieszenie poniewaz istnieje super video tutorial który w prosty sposób pokazuje moc tego softu:
http://www.youtube.com/watch?v=rtgGol-I4gA
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pure_Data
tutaj oficjalna stronka i oczywiscie wersje do pobrania (polecam PDextended z racji tego ze jest to wersja z updatowaną pełną biblioteką):
http://puredata.info/
Używam tego darmowego softu do tworzenia patchy które umożliwiaja mi kontrolowanie FL Studio. W ten sposób mogę stworzyć nawet generatory melodii tak szybkich ze człowiek nie jest wstanie tak szybko grać. Dzięki temu programowi twoje kompozycje mogą się stać ultra zaawansowane technologicznie i wcale nie potrzebujesz do tego jakiejś wielkiej wiedzy o programowaniu. Cały ten 'obiect-oriented' program jest napisany w C++ co oznacza ze poszczególne bloczki które maja swoje okreslone dzialanie to po prostu kod C++ zapisany w takim bloczku.
przykładowo - bloczek random wysyła losową liczbę
random 100 - to wysyłanie losowej liczby od 0 do 100
powiedzmy ze chcesz zeby od 0 do 10 odgrywany był najnizszy dzwiek twojego instrumentu a od 90 do 100 najwyzszy i wten sposób mozesz poprzez matematyke na poziomie podstawowym wytworzyc maszynke która sama generuje melodyjki.
Wiem że wydawać się moze że to środowisko jest strasznie ciężkie do ogarnięcia, mam świadomość że jest ono też takie jak kazdy jezyk programowania czyli ze gdzies brakuje srednika i juz program Ci sie nie chce kompilowac, akurat tutaj bedzie brakowac jakiegos bloczku.
Ale jest pocieszenie poniewaz istnieje super video tutorial który w prosty sposób pokazuje moc tego softu:
http://www.youtube.com/watch?v=rtgGol-I4gA