Strasznie suchy miks,wysokie częstotliwości grają za głośno ,zdecydowanie brakuje mi tu wyrazistego dołu, nie warto brać udziału w wojnie głośności, bo nie przynosi to dobrych efektów. Za dużo białego szumu który sztucznie wypełnia braki w aranżacji, warto byłoby urozmaicić to jakimiś adekwatnymi do klimatu samplami (puść go sobie bez białego szumu w DAW a zrozumiesz o co mi chodzi). Jako że nie jest to w moim odczuciu dokończona produkcja, nie oceniam, ale gdybym miał ocenić to dałbym 3
Pozdro
Pomysł bardzo fajny brakuje dołu wszystko bardzo wysoko gra ale tak jak mówię pomysł mi się podoba gdyby lead miał trochę reverbu większego to bym dał więcej tak to 4/5 na zachęte
Dokładnie tak jak pisze Fizzky. Jak będzie dobry aranż do ten szum tak naprawdę nie jest potrzebny. Powinien być tylko dodatkiem lekko brudzącym tło, a nie jednym z głównych planów, od tego jest melodia. Generalnie przyjemna melodia i fajny pomysł
Niskie częstotliwości są tak ubogie, jak średnia polska płaca netto :P
Ściągnij analizator częstotliwości SPAN, wrzuć na master i porównaj z profesjonalnym trackiem.
Z jakiego odsłuchu korzystasz ? Może masz jakieś głośniki 2.1 z subwooferem i to zniekształca, to co słyszysz. Najlepiej gdybyś pracował na monitorach studyjnych, lub słuchawkach z płaskim przebiegiem HZ.
Powiem tak, pracuję i na KRK RP6 i na Beyerdynamicach DT990 PRO ale chyba znów zawiodły mnie nie uszy a oczy. Ogólnie niskich zdjąłem na Ozonie bo porównywałem z referencją no i tam wiadomo RMS około -4 a u mnie -7/-6 no to stwierdziłem, że jak to tak być nie może a osiągnąć -4 bez utraty dużej ilości dynamiki dało się tylko przez ucięcie dołów. Myślę że za bardzo robię wszystko na oczy a nie na uszy. Nie wiem czy w tym tkwi problem
(15.04.2019, 12:58)Mike Brenn napisał(a): Powiem tak, pracuję i na KRK RP6 i na Beyerdynamicach DT990 PRO ale chyba znów zawiodły mnie nie uszy a oczy. Ogólnie niskich zdjąłem na Ozonie bo porównywałem z referencją no i tam wiadomo RMS około -4 a u mnie -7/-6 no to stwierdziłem, że jak to tak być nie może a osiągnąć -4 bez utraty dużej ilości dynamiki dało się tylko przez ucięcie dołów. Myślę że za bardzo robię wszystko na oczy a nie na uszy. Nie wiem czy w tym tkwi problem
Nie możesz patrzeć na eq bardziej niż na swoje odczucia. To jest tylko do szlifowania zwłaszcza przy basie. Poza tym robiłeś to na porównywalnej głośności?
A co do referencji to nigdy bym nie wpadł na to zeby wzorować się wykresami. Referencje ustawiam na ta sama głośność ze swoim trackiem i wtedy robię to na słuch. Wykresy nie są miarodajne bo nigdy nie będziesz miał takich samych efektów i dźwięków (nie mówiąc o balansie głośności i pogłosie czy kompresji)
Siądę dzisiaj do tego, zmienię trochę melodię i zostawię bez masteringu i ingerowania w częstotliwości. Jutro po prostu założę nowy temat i zaprezentuje drugą wersję, byłaby szansa Panowie żebyście je porównali i odnieśli się zarówno do melodii jak i do tego czy wcześniejsze mankamenty zostały dobrze opanowane? Byłbym mega wdzięczny bo wyeliminowałbym w ten sposób błędy które prawdopodobnie nieświadomie popełniam.
Sam pomysł na aranżację super - ale tak jak piszą pozostali koledzy - brakuje dołów, za dużo góry - myślę że wystarczy tylko to dobrze zmiksować i będzie utwórna dobre 8/10