Tak jak na załączonym obrazku. W każdym DAWie masz możliwość routingu poszczególnych kanałów do innych.
Zrobiłem dla ciebie przykład, tak jak ja to robie. Każdy dzwięk osobno przetwarzam, potem sygnał przeprowadzam do innych wejść w mikserze.
Sygnał ze stopy 1 i stopy 2 ląduje zbiorowo w submiksie - INS 8, 9 -> INS 4. Tak samo sygnał z werbli 1 i 2 ląduje do submiksu "werble" - INS 11, 12 -> INS 5. i tak dalej, jeżeli chodzi o talerze, melodie, bas.
Na początek każdy dzwięk jest w osobnych wejściach miksera. Potem sygnał z tych wejść ląduje w kanale zbiorczym dla danej grupy - bas, melodie, perkusja, wokal itd - by potem znów ewentualnie je zgrupować na perkusje i melodie, aby potem je wsadzić do jednego kanału "wszystko" - na przykładzie INS 1.
Z przykładu:
Stopa 1, 2 ląduje w Stopy. (INS 8, 9 -> INS 4).
Werbel 1,2 ląduje w Werble. (INS 11, 12 -> INS 5).
Werble Stopy Talerze i inna zgrupowana perkusja ląduje w Perkusji. (INS 4, 5, 6 -> INS 3).
A Perkusja i inne już takie pojedyncze kanały lądują we Wszystko. (INS 3 -> INS 1).
Jak robić submiksy? We FL-u wystarczy kliknąć na tą strzałeczkę pod suwakiem głosności. Domyślnie każdy kanał wychodzi do "MASTER". Więc jeżeli chcesz by wyjście się nie zdublowało, kanał który ma wychodzić do innego kanału musi mieć wyłączony master - to tylko klikasz strzałkę przy master z kanału którego przeprowadzasz na inny kanał. Poniżej - widzisz, INS 8 ma wyjście do INS 4, ale już nie do master. Jednak INS 4 już wychodzi do master - audio będzie.
Ale kanał, mam nadzieje że przez te powtórzenia, nie zabłądziłeś XD. W razie czego mogę zrobić ilustracyjnie to
To proste.
Wtedy ewentualnie możesz zrobić sobie szablon - pokombinowac z tymi submiksami. Ja na dodatek, gdy pracuje nad utworem, też sciszam niektóre kanały czy ścieżki. Kick może być za głośny, lub tez po prostu kanał główny bądź master aby - gdy dochodzi do ostatniej fazy tj. mastering - móc wszystko dodatkowo skompresowac odgórnie Maximusem.