Idzie Wam coraz lepiej.
Nadal się zastanawiam, jak to wygląda w przypadku naszego podwórka, co jakiś czas ktoś wrzuca na forum kawałek typu Id - Id lub mówi, że coś wydał w labelu. A więc jak to u Was w praktyce wygląda, czy label wykonuje te działania promocyjne, o których pisze K?
To co piszesz powyżej raczej odnosi się do mainstremowych, pop-rockowych artystów (z wyjątkiem Nergala, który popularność w Polsce zrobił na kontrowersji, a od strony muzycznej wykonał mnówstwo tras koncertowych przez 20 lat)
Podsumowując co dotychczas zebraliśmy, aby zdobyć prawdziwych fanów:
- ciągłość "dobrych" wydań
- słuchacz będzie się interesował dalszą twórczością artysty, ale pod warunkiem, że conajmniej jeden utwór zrobi na nim duże wrażenie...
- zaprezentowanie, jakim [artysta] jest człowiekiem, jaki ma charakter, na czym mu zależy, do czego dąży
- label udostępnia nowe kawałki na profilach soundcloud, facebook, youtube, jak się coś spodoba słuchaczowi, to posłucha też innych kawałków z tego labelu
- Wszystko zależy w zasadzie od targetu. Są mniej i bardziej znani artyści, bo większość ma jednak trafiać do różnych ludzi, których grupa jest mocno ograniczona. Ciężko stworzyć coś, co naprawdę spodoba się większości i stanie się po części popem.
- wywiady w związku z wydaniem albumu
- utwór puszczany w radio
- wsparcie w postaci kolaboracji z już bardzo znaną osobą (jednak to "przybliżanie cech" może zakończyć się z różnym skutkiem)
- Media widzą, że coś staje się popularne, więc same z siebie zaczynają o tym co nieco pisać
- Kontrowersja: Wytwórnia załatwia wywiad w jakiejś gazetce. Artysta X powie coś naprawdę niestosownego. Wywiad jest opublikowany, portale plotkarskie łapią temat, zaczyna się dyskusja cóż to ten X powiedział. Potem albo to prostuje albo idzie w zaparte. W tym czasie popularność - pozytywna i negatywna - rośnie. Kolejny utwór zyskuje o wiele więcej wyświetleń i dociera do większej liczby odbiorców. Jeżeli artysta X kontynuuje swoją ścieżkę, raczej niemożliwe będzie, by wypadł z obiegu. Cały czas ktoś będzie o nim pisał lub mówił, gdyż będzie kojarzony właśnie ze swoimi kontrowersyjnymi wypowiedziami
- Generalnie temat pozyskiwania fanów można podsumować czterema punktami, od najważniejszego:
1. Wytwórnia.
2. Twórczość.
3. Aparycja.
4. Charakter.
Trudności z dotarciem do słuchacza:
- zwykły słuchacz nie będzie spędzał godzin na szukaniu muzyki
- zwykły słuchacz raczej nie śledzi muzyki wydawanej w labelu
- Problem z muzyką w klubie będzie taki że będzie trzeba znaleźć live set lub trakliste i przesłuchać jeszcze raz, ew. zapytać dja xD
Nadal się zastanawiam, jak to wygląda w przypadku naszego podwórka, co jakiś czas ktoś wrzuca na forum kawałek typu Id - Id lub mówi, że coś wydał w labelu. A więc jak to u Was w praktyce wygląda, czy label wykonuje te działania promocyjne, o których pisze K?
To co piszesz powyżej raczej odnosi się do mainstremowych, pop-rockowych artystów (z wyjątkiem Nergala, który popularność w Polsce zrobił na kontrowersji, a od strony muzycznej wykonał mnówstwo tras koncertowych przez 20 lat)
Podsumowując co dotychczas zebraliśmy, aby zdobyć prawdziwych fanów:
- ciągłość "dobrych" wydań
- słuchacz będzie się interesował dalszą twórczością artysty, ale pod warunkiem, że conajmniej jeden utwór zrobi na nim duże wrażenie...
- zaprezentowanie, jakim [artysta] jest człowiekiem, jaki ma charakter, na czym mu zależy, do czego dąży
- label udostępnia nowe kawałki na profilach soundcloud, facebook, youtube, jak się coś spodoba słuchaczowi, to posłucha też innych kawałków z tego labelu
- Wszystko zależy w zasadzie od targetu. Są mniej i bardziej znani artyści, bo większość ma jednak trafiać do różnych ludzi, których grupa jest mocno ograniczona. Ciężko stworzyć coś, co naprawdę spodoba się większości i stanie się po części popem.
- wywiady w związku z wydaniem albumu
- utwór puszczany w radio
- wsparcie w postaci kolaboracji z już bardzo znaną osobą (jednak to "przybliżanie cech" może zakończyć się z różnym skutkiem)
- Media widzą, że coś staje się popularne, więc same z siebie zaczynają o tym co nieco pisać
- Kontrowersja: Wytwórnia załatwia wywiad w jakiejś gazetce. Artysta X powie coś naprawdę niestosownego. Wywiad jest opublikowany, portale plotkarskie łapią temat, zaczyna się dyskusja cóż to ten X powiedział. Potem albo to prostuje albo idzie w zaparte. W tym czasie popularność - pozytywna i negatywna - rośnie. Kolejny utwór zyskuje o wiele więcej wyświetleń i dociera do większej liczby odbiorców. Jeżeli artysta X kontynuuje swoją ścieżkę, raczej niemożliwe będzie, by wypadł z obiegu. Cały czas ktoś będzie o nim pisał lub mówił, gdyż będzie kojarzony właśnie ze swoimi kontrowersyjnymi wypowiedziami
- Generalnie temat pozyskiwania fanów można podsumować czterema punktami, od najważniejszego:
1. Wytwórnia.
2. Twórczość.
3. Aparycja.
4. Charakter.
Trudności z dotarciem do słuchacza:
- zwykły słuchacz nie będzie spędzał godzin na szukaniu muzyki
- zwykły słuchacz raczej nie śledzi muzyki wydawanej w labelu
- Problem z muzyką w klubie będzie taki że będzie trzeba znaleźć live set lub trakliste i przesłuchać jeszcze raz, ew. zapytać dja xD