(31.07.2017, 22:23)Castiel napisał(a): Przejście do break'a w okolicach 1:22 wybija mnie trochę z klimatu.
I tak ma właśnie wybijać z klimatu, żeby wprowadzić urozmaicenie.
(1.08.2017, 12:33)In-Tegral napisał(a): Melodyjnie jest chwytliwie.
Zależało mi właśnie na melodyjnym, chwytliwym, ale też niebalnalnym temacie, który będzie się przewijał w wariacjach przez cały utwór.
(1.08.2017, 12:33)In-Tegral napisał(a): Te przejścia rytmiczne w ala psytrance - trafione
Słuszne spostrzeżenie, nasłuchałem się sporo psy tansu ostatnio.
(1.08.2017, 12:33)In-Tegral napisał(a): wychodzenie poza schematy zawsze na plus.
Nie potrafię inaczej, moje traki muszą wychodzić poza schemat.
(1.08.2017, 12:33)In-Tegral napisał(a): Nie podoba mi się natomiat bass przy zmianie tonacji...
No cóż... za to cieszę się, że nie przyczepiłeś się do brzmienia stopy, a tego się raczej po tobie spodziewałem. Dodam, że od strony harmonicznej dzieje się dużo w partii gitary, i ciężko było mi to zgrać z basem, dlatego musiałem trochę uprościć bas, a stąd czasem pojawiają się drobne dysonanse, które z premedytacją zostawiłem tak jak są.
(1.08.2017, 12:33)In-Tegral napisał(a): W późniejszym etapie utworu gdy wchodzi taki resonujący pad, mógłby być bardziej skompresowany.
Świetny pomysł, nie wpadłem na to, żeby dać kompresję na pad, muszę zapamiętać na przyszłość.
(1.08.2017, 13:13)piral napisał(a): Nawet mi się podoba, przede wszystkim sam pomysł, niewątpliwie powiew świeżości.
Możliwe, że najbardziej podobają mi się zmiany tempa.
Tak się spodziewałem, że jednym zmiany tempa i wychodzenie za schemat będą przeszkadzać, a innym się spodobają
(1.08.2017, 16:27)Recoil83 napisał(a): 0:50 kojarzy mi się pomiędzy Trance i Niemieckim Happy Hardcore,
Słusznie, nasłuchałem się ostatnio dużo starego i nowego Scootera
(1.08.2017, 16:27)Recoil83 napisał(a): spójnie to brzmi w wykonaniu gitary, często zmieniasz motyw, 2:35 dupstepowo przez chwilę, 3:40 industrialnie, ogólnie ciekawe podejście do łączenia różnych gatunków muzyki za pomocą gitary, całość brzmi płynnie, także nie odczuwam tego za bardzo
Niby gram na gitarze, ale jednak częściej niż rock/metal słucham elektroniki, drum and bass, breakbeat, jungle, psy trance, techno, ogólnie pojęty EDM a nawet pop i r&b. Więc siłą rzeczy te style przenikają do mojej gitary.
(1.08.2017, 16:56)Stroke napisał(a): Bardzo szanuję próbę łamania schematów-wymaga to dużego zaangażowania czasowego i serducha
(1.08.2017, 16:56)Stroke napisał(a): Ja się jednak z przedmówcami nie zgodzę, nie chwyciło mnie to w ogóle, szczególnie pod względem melodyjnym, a warstwa techniczna też daleka od doskonałości.
szacunek za szczerą opinię, spodziewałem się, że nie każdemu podejdzie taka koncepcja transu.
(1.08.2017, 21:08)qnebra napisał(a): Bardziej bym się skłaniał ku twierdzeniu, że to rockowy utwór próbujący ubierać na siebie fatałaszki stylu trance.
Masz sporo racji, bo to miał być czysty progressive metal na gitarę, bas i perkusję akustyczną... ale się nasłuchałem za dużo Tiesto "Adagio for Strings" i zmieniłem zdanie
(1.08.2017, 21:08)qnebra napisał(a): Przy czym mam z tym utworem problem, jakby mi czegoś w nim brakowało, brzmi to jak taka suita Frankensteina trochę.
Suita Frankensteina, bo ostanio trochę niedogolony chodzę, to może być przyczyną...
Cytat:Gitara bardzo ładnie brzmi,mix jest czysty...
brzmienia gitary cudne...
świetne te gitary, dawno nie słuchałem takiej muzyki...
Bardzo mnie cieszą wasze komentarze na temat gitary, bo to najtrudniejszy element całej układanki.
Zacząłem na poważnie pracować nad tym kawałkiem dopiero jak uzyskałem satysfakcjonujące brzmienie gitary. Większość riffów powstała już 2 lata temu, ale nie mogłem wykręcić odpowiedniego brzmienia. Dopiero mnie olśniło, żeby przed przesterem dać filtr górnoprzepustowy, odciąć brudne basowe częstotliwości, a do tego dać LFO na filtrze dolnoprzepustowym, żeby brzmienie zaczęło transowo pływać.
Dodatkowo, starałem się włożyć jak najwięcej emocji podczas nagrywania. Stąd też zmiany tempa, które odzwierciedlają dynamikę gry. Raczej korygowałem siatkę tempa o +/- kilka BPM, żeby dostosować bit do oryginalnego nagrania gitary, niż odwrotnie.