Cześć Dawid
Twój utwór nie owijając w bawełnę brzmi tak jakbyś wyciął cały niski środek i podbił wysokie częstotliwości, wyłączył pogłos i wyssał z niego dusze, bo jest sucho, ale ja nie o tym przede wszystkim musisz sobie zdać sprawę z jednej rzeczy, że każdy kiedyś był w twoim położeniu, gdzie nic nie wychodziło, ale najważniejsze jest to byś się nie poddawał kolega wyżej dobrze ci podpowiedział zrób sobie prostego loopa i nie idź tak ogólnikowo jak to tutoriale pokazują, że trzeba z Leadu odciąć tyle i tyle podbić to i to, bo nie zawsze to daje rezultaty rob to tak jak ci dusza gra, nie dygaj podejmować się decyzji przeczących produkcji, bo nikt cię za to nie ukarze. Mnie na nowy level wyniosło to, że uświadomiłem sobie to, co wrzucam do projektu i po co to wrzucam np. wybierzmy gatunek big room i załóżmy, że mam już melodie i jakieś brzmienie to pierwsze co robię zapinam pogłos na wysyłce i odpalam mój „autyzm” i wyobrażam sobie, że jestem np. na Gubałówce, gdzie przestrzeń jest no sporej wielkości wiec daje mi to pewne info w postaci tła to tak trochę jak z rysowaniem, gdzie w podstawówie malowałem ludzika, a za nim trawkę po prawej stronie domek, a po lewej piłkę do nogi, a nad tym wszystkim niebieska kredka malowane było niebo i teraz wyobraź sobie ten prosty schemat, że ludzik to stopa, trawka to bass, domek po prawej stronie to dajmy, że pianino zamiast piłki są perkusjonalia, a niebo to ogromny lead. I taki zabieg wpuszczenia tego w ten sam pogłos da ci już jednolita przestrzeń przez co to wszystko w pewien sposób już się wypełni i nie będzie takiej suszy.
Ja bym ci proponował na sam początek poznać ogólnie mixer i jego proste funkcje góra dol lewo prawo mono stereo i zagłębić się w takie wtyczki jak equalizer reeverb delay o kompresji przesterach i innych rzeczach na razie nie myśl naucz się przede wszystkim panoramy z użyciem tylko mixera z czasem dołóż w tym celu equalizer, jakieś filtry poznaj proste techniki jak side chain, który wnosi ogromną różnicę.
Gwarantuje ci, że jak to ogarniesz to usłyszysz różnice i banan na ustach się pojawi, a na kompresje i inne rzeczy przyjdzie czas.
Każdy z nas się uczył, uczy i uczyć będzie do usranej śmierci, ale to w tym wszystkim jest najpiękniejsze.
Troszkę się rozpisałem być może się pogubiłem, ale myślę, że się połapiesz.
Twój utwór nie owijając w bawełnę brzmi tak jakbyś wyciął cały niski środek i podbił wysokie częstotliwości, wyłączył pogłos i wyssał z niego dusze, bo jest sucho, ale ja nie o tym przede wszystkim musisz sobie zdać sprawę z jednej rzeczy, że każdy kiedyś był w twoim położeniu, gdzie nic nie wychodziło, ale najważniejsze jest to byś się nie poddawał kolega wyżej dobrze ci podpowiedział zrób sobie prostego loopa i nie idź tak ogólnikowo jak to tutoriale pokazują, że trzeba z Leadu odciąć tyle i tyle podbić to i to, bo nie zawsze to daje rezultaty rob to tak jak ci dusza gra, nie dygaj podejmować się decyzji przeczących produkcji, bo nikt cię za to nie ukarze. Mnie na nowy level wyniosło to, że uświadomiłem sobie to, co wrzucam do projektu i po co to wrzucam np. wybierzmy gatunek big room i załóżmy, że mam już melodie i jakieś brzmienie to pierwsze co robię zapinam pogłos na wysyłce i odpalam mój „autyzm” i wyobrażam sobie, że jestem np. na Gubałówce, gdzie przestrzeń jest no sporej wielkości wiec daje mi to pewne info w postaci tła to tak trochę jak z rysowaniem, gdzie w podstawówie malowałem ludzika, a za nim trawkę po prawej stronie domek, a po lewej piłkę do nogi, a nad tym wszystkim niebieska kredka malowane było niebo i teraz wyobraź sobie ten prosty schemat, że ludzik to stopa, trawka to bass, domek po prawej stronie to dajmy, że pianino zamiast piłki są perkusjonalia, a niebo to ogromny lead. I taki zabieg wpuszczenia tego w ten sam pogłos da ci już jednolita przestrzeń przez co to wszystko w pewien sposób już się wypełni i nie będzie takiej suszy.
Ja bym ci proponował na sam początek poznać ogólnie mixer i jego proste funkcje góra dol lewo prawo mono stereo i zagłębić się w takie wtyczki jak equalizer reeverb delay o kompresji przesterach i innych rzeczach na razie nie myśl naucz się przede wszystkim panoramy z użyciem tylko mixera z czasem dołóż w tym celu equalizer, jakieś filtry poznaj proste techniki jak side chain, który wnosi ogromną różnicę.
Gwarantuje ci, że jak to ogarniesz to usłyszysz różnice i banan na ustach się pojawi, a na kompresje i inne rzeczy przyjdzie czas.
Każdy z nas się uczył, uczy i uczyć będzie do usranej śmierci, ale to w tym wszystkim jest najpiękniejsze.
Troszkę się rozpisałem być może się pogubiłem, ale myślę, że się połapiesz.