Pozwala świetnie dopasować poziom głośności i limit szczytu dźwięków bez zabarwienia przetwarzanego dźwięku. Maximus jest czymś więcej niż dawna jakość Mastering Maximizer, to także Compressor, Limiter, Noise Gate, Expander, Ducker and De-esser. Maximus wyróżnia się zarówno jako wtyczka (finałowy mastering) lub jako per-track efekt.
Maximus szybko stał się jednym z najbardziej dochodowych narzędzi w nagrywaniu gdyż zawiera spory arsenał. Maximus stosuje maksymalizację poziomu przez sprężanie i / lub ograniczając przez trzy zespoły częstotliwości, aby wyretuszować i ulepszyć końcowy utwór.
Używany oszczędnie Maximus podnosi głośność nie wprowadzając niechcianego wypaczenia i zapewnia, że cichsze części, (często tracone w mixie) są dobrze słyszalne.
Maximus oferuje 4 definiowalne przez użytkownika "krzywe sprężania" i kompletną wizualną analizę dźwięku, w czasie przetwarzania. Bas może zostać zwiększany i wysokie częstotliwości zaostrzane. Sprawia również, że wybrane elementy mixu, narzędzi lub wokalu brzmią pełniej, lub może nadawać prezencji już kompletnym ścieżkom.
Na głównym panelu widzimy 4 kategorie: LOW, MID, HIGH i MASTER
Każda służy do regulowania na rozmaite sposoby poszczególnych tonów, z wyjątkiem MASTER który odpowiada za wszystko.
Widzimy także ustawienia do regulowania:
Stereo separation, Pre gain, Post gain, Soft saturation threshold, Soft saturation ceiling
Attack time, Release time, Lockahead window, Release 2 time, LMH lockahead delay, Low band frequency, High band frequency, LMH mix, Low cut.
Maximus zawiera także gotowe ustawienia (menu otwierane prawym przyciskiem myszy na małych strzałeczkach w górnym prawym rogu) i więcej przydatnych opcji.
Fruity Limiter
Najczęsciej uruchamia się wraz z uruchomieniem programu, ma za zadanie uwypuklić pewne wartości w kompozycji. Ustawienia mniej zaawansowane pozwalają uwypuklić perkusję, lub głośność całości. Ma kilka gotowych ustawień na przykład "Drum compression " "For drums" "Max loudness" lub "Transient shaping". Na głównym panelu widnieją ustawienia spod trzech kategorii, są to:
LOUDNESS: Gain, Comp Threshold, Comp Ratio, Soft Saturation threshold, Comp knee. Tak to wygląda przy ustawieniu na "COMP", przy ustawieniu na "LIMIT" znikają opcje Comp threshold, Comp ratio i Comp knee, a pojawia się opcja Limiter ceiling.
ENVELOPE: Comp attack time, Comp release time, Comp RMS window
NOISE GATE: Noise gain, Noise threshold, Noise release time.
Filtr Fruity Parametric EQ 2
To zaawansowany 7-Band (siedmio suwakowy) - parametryczny plugin - korektor z widmową analizą. Zrównywanie jest procesem wzrastania lub zmniejszania donośności określonych częstotliwości. Zespół typ (kształt), częstotliwość i szerokość każdego z wirtualnych suwaków są w pełni regulowane. Do wyboru jest od High Shelf, Low Shelf, Peaking, Band Pass, Notch, Low Pass, High Pass lub Band Pass filters dla każdego z suwaków niezależnie. Jest również globalny suwak, by dostosować ogólny ton.
Filtr High Pass - Filtr górnoprzepustowy
Filtr low pass - Filtr dolnoprzepustowy
Filtr Bandpass - Filtr pasmowy - jest to filtr, który przepuszcza, częstotliwości w pewnym zakresie i odrzuca (lub łagodzi) częstotliwości poza tym zakresem.
Na zdjęciu zaznaczyłem jak uzyskać efekt który często interesuje wiele osób. Efekt radia. To tylko dwa kliknięcia.
Opisywane wtyczki znajdziesz w kolekcji wtyczek (Plugin Picker - CTRL+F8) Maximus i Fruity Limiter w kategorii DYNAMICS, a Filtr Fruity Parametric EQ 2 w kategorii FILTER.
Limitera, Maximusa praktycznie nie używam Limitera nie używam z powodu takiego że jak mam wejście bassu z high pass do limiter jakby to "podcisza" wkurzające. A maximusa dlatego że... nie umiem się nim posłużyć
Ja rowniez nie potrafie ogarnac Maximus'a, uzywam go jedynie do zmonofonizowania (nie mam pojecia czy to slowo istnieje ) niskich czestotliwosci w basie. Poza tym interfejs jest dla mnie nie wygodny i nie zbyt przyjemnie na nim mi sie pracuje Limitera uzywam wylacznie do Sidechainingu.
Parametric EQ 2 to najlepszy equalizer jakiego uzywalem, probowalem kiedys przerzucic sie na jakis innym bo zdawalo mi sie ze jest EQ 2 jest zbyt prymitywny ale gdy porownalem fukncjonalnosc innych equalizerow zmienilem zdanie ;]
Tak, to taki potężny i bardzo zaawansowany soundgoodiezer, lecz nieumiejętne posługiwanie się nim może zrujnować cały efekt pracy. Dlatego warto się zastanowić 20 razy zanim się coś zapisze na stałe. Ważny jest zapis tonów, aby były wyraźne i oddzielone, aby się wyróżniały, tworząc jednak całość ale rozwiniętą co można zaobserwować na zapisie wizualnym ścieżki audio. Trzeba się napracować aby utwór zyskał przestrzeń i głębię. Niełatwa sztuka ale przydatna.
Ja się tu nie wypowiem... zresztą... można usunąć ten i poprzedni post. zastanowiłem się kilka razy, myślałem że będzie stosowna co do mojego poziomu tworzenia muzyki. Nie wypominaj mi tego. :>
Ja ci nic nie wypominam. Po prostu myślę, że nie tylko mnie lekko irytują twoje posty. Nie wiem czy masz taki styl bycia czy po prostu nabijasz sobie licznik, ale jest to denerwujące.
@edit: Aktywność na forum. Oczywiście. Zauważ też jaka jest to aktywność i czy przypadkiem takiej aktywności użytkownicy oczekują. Nie sądzę, by oczekiwali od ciebie beznadziejnych postów jakich ostatnio tu sporo od ciebie.
Maximus i limiter nieee... natomiast Parametric EQ2 na każdym kanale czasami parę razy najlepsze EQ jakiego używałem
"Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się." - Andrzej Sapkowski
Asus Intel Z97-P, Intel Core i7-4790K, Radeon R9 380 4GB Sapphire, HyperX 16GB DDR3 1600MHz CL10, 1TB SATAIII 7200RPM, Corsair CX600, AvP Defender 400 K2, LG 23MA73D, Presonus Eris 5, On Stage SMS6000-P Studio Monitor Stand, Audio Technica ATH-M20X, Beyerdynamic DT770 80ohm, Focusrite Scarlett 2i2, Maudio Keyestation 49es, Presonus Studio One 3 Professional
Maximus jest na mojej wish-liście na rok 2013, ostatnio ktoś z IL powiedział że mają już działającą wersję x64 która pojawi sie w sprzedaży wraz z pojawieniem się FL11 w okolicach marca, i wtedy pewnie wysupłam te dolce
Dzięki za wytłumaczenie wtyczek sam używam dokładnie takich samych ale wciąż podpatruję opinie i wypowiedzi innych producentów - nigdy mało wiedzy Pozdrawiam