Na wstępie zaznaczam, że przejrzałem cały dział z już założonymi tematami dotyczącymi słuchawek, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Przejdę do konkretów.
Na ten moment moja karta dźwiękowa do Audigy 2 ZS. Nic specjalnego, ale niestety nie stać mnie na razie na upgrade. W niedługiej (mam nadzieję) przyszłości zamierzam kupić interfejs Focusrite Scarlett 2i2.
Jako, że jestem DJ'em zawsze używałem do jakiejkolwiek produkcji słuchawek DJskich.
W tym momencie na stanie mam Pioneer'y HDJ-500. Nie muszę wam pisać, że nie ma w nich mowy o "płaskim" graniu?
Myślę, że doszedłem do takiego poziomu w produkcji w którym warto by zacząć myśleć o lepszym miksie (producenckim) niż tylko podstawowa manipulacja level'ami i drobne EQ.
Nie piszcie mi, że dobry mix mogę zrobić w każdych słuchawkach. Wiem, że tak jest, ale chcę pójść w bardziej profesjonalną stronę niż męczenie się z miksem na pionierach zaprojektowanych do klubu, przez które uszy bolą mnie po 15 minutach trzymania ich na głowie.
W kręgu moich zainteresowań jest produkcja muzyki elektronicznej, ale również hip-hop'owe bity bardzo często oparte na jakichś jazzowo-funkowo-soulowych samplach.
Wiem, że dość skrajne gatunki, ale nie w tym rzecz.
Wkładając słuchawki na uszy chcę mieć po prostu możliwie jak największą "kontrolę" nad tym co słyszę.
I w tym momencie moje pytanie i nie linczujcie mnie proszę za to, że idę w najtańszą stronę.
Zdecydowałem się już na kupno Superlux'ów, tylko jeszcze nie wiem który model.
Modele które jak na razie wpadły mi w oko/ucho to:
- HD681
Na wykresach zwykły model HD681 ma najbardziej "płaskie" spektrum częstotliwości, jednak to HD681F jest ponoć słuchawkami stricte przeznaczonymi do produkcji. Dlaczego?
- HD660
Nie za dużo mogłem znaleźć o nich opinii w internecie. Znalazłem jedynie informację, że im wyższa impedancja słuchawek tym czystszy dźwięk, a ten model ma 150 ohm'ów vs. 32 ohm'y w HD681. Czy naprawdę usłyszę różnicę? No i czy Audigy 2 ZS uciągnie słuchawki 150 ohm'owe? Ewentualnie jak w przyszłości poradzi sobie z nimi Focusrite Scarlett?
- HD330
Chyba "najdroższe" Superlux'y jakie znalazłem, ale jeżeli różnią się od wyżej wymienionych modeli to nie chciałbym za brak niewielkiej dopłaty czegoś stracić.
No i podsumowując które z nich uważacie za najwygodniejsze?
Przejdę do konkretów.
Na ten moment moja karta dźwiękowa do Audigy 2 ZS. Nic specjalnego, ale niestety nie stać mnie na razie na upgrade. W niedługiej (mam nadzieję) przyszłości zamierzam kupić interfejs Focusrite Scarlett 2i2.
Jako, że jestem DJ'em zawsze używałem do jakiejkolwiek produkcji słuchawek DJskich.
W tym momencie na stanie mam Pioneer'y HDJ-500. Nie muszę wam pisać, że nie ma w nich mowy o "płaskim" graniu?
Myślę, że doszedłem do takiego poziomu w produkcji w którym warto by zacząć myśleć o lepszym miksie (producenckim) niż tylko podstawowa manipulacja level'ami i drobne EQ.
Nie piszcie mi, że dobry mix mogę zrobić w każdych słuchawkach. Wiem, że tak jest, ale chcę pójść w bardziej profesjonalną stronę niż męczenie się z miksem na pionierach zaprojektowanych do klubu, przez które uszy bolą mnie po 15 minutach trzymania ich na głowie.
W kręgu moich zainteresowań jest produkcja muzyki elektronicznej, ale również hip-hop'owe bity bardzo często oparte na jakichś jazzowo-funkowo-soulowych samplach.
Wiem, że dość skrajne gatunki, ale nie w tym rzecz.
Wkładając słuchawki na uszy chcę mieć po prostu możliwie jak największą "kontrolę" nad tym co słyszę.
I w tym momencie moje pytanie i nie linczujcie mnie proszę za to, że idę w najtańszą stronę.
Zdecydowałem się już na kupno Superlux'ów, tylko jeszcze nie wiem który model.
Modele które jak na razie wpadły mi w oko/ucho to:
- HD681
Na wykresach zwykły model HD681 ma najbardziej "płaskie" spektrum częstotliwości, jednak to HD681F jest ponoć słuchawkami stricte przeznaczonymi do produkcji. Dlaczego?
- HD660
Nie za dużo mogłem znaleźć o nich opinii w internecie. Znalazłem jedynie informację, że im wyższa impedancja słuchawek tym czystszy dźwięk, a ten model ma 150 ohm'ów vs. 32 ohm'y w HD681. Czy naprawdę usłyszę różnicę? No i czy Audigy 2 ZS uciągnie słuchawki 150 ohm'owe? Ewentualnie jak w przyszłości poradzi sobie z nimi Focusrite Scarlett?
- HD330
Chyba "najdroższe" Superlux'y jakie znalazłem, ale jeżeli różnią się od wyżej wymienionych modeli to nie chciałbym za brak niewielkiej dopłaty czegoś stracić.
No i podsumowując które z nich uważacie za najwygodniejsze?