(22.04.2017, 14:05)Recoil83 napisał(a): Witam pisałem kiedyś pracę dyplomową na temat "Architektura komputera PC" poruszyłem również temat karty dźwiękowej, tylko to było dawno bo w 2005.
"3.4 Karta dźwiękowa.
Projektanci architektury PC nie przewidywali, iż może on być kiedykolwiek wykorzystywany do przetwarzania dźwięku. Pierwszy IBM-PC (1981) wyposażony został jedynie w głośnik sterowany przez timer 8253. W roku 1989 na rynku pojawiła się firma
Creative Labs ze swoim najpopularniejszym Sound Blasterem, w skrócie SB.
Karta ta posiadała komplet 8 bitowych przetworników ADC/DAC i umożliwiała nawiązanie
kontaktu ze światem zewnętrznym, dźwięk mógł być digitalizowany i zapisywany na
nośniki magnetyczne. Sekwencje dźwiękowe można było po raz pierwszy przetwarzać i
odtwarzać w dogodnym momencie.
Linia produktów Creative Labs, była i jest nadal rozwijana powstały nowe modele kart
dźwiękowych PCI64, PCI128, generacja tych kart nie była tak bogato wyposażona w efekty, ale implementowała nowość technologiczną, jaką było skupienie większości funkcji w
obrębie wyspecjalizowanego układu scalonego klasy ASCI(Aplication Integrated Circuit).
Dalsza koncentracja funkcji w jednym układzie nastąpiła w modelach SBLive!. Karty te
bazują na układzie scalonym EMUK19K1 zaprojektowanym przez firmy E-mu i Creative Labs. Metody tworzenia dźwięku w karcie dźwiękowej:
a)za pomocą syntezy FM- polega ona na wykorzystaniu interferencji dwóch przebiegów
o nieznacznie różniących się częstotliwościach. Dźwięk tworzony za pomocą tej metody jest
całkowicie sztuczny.
b)Synteza WaweTable- dźwięk jest generowany za pomocą próbek różnych instrumentów,
które po przepuszczeniu przez przetwornik analogowo-cyfrowy dają bardziej naturalne brzmienie niż synteza FM.
c)Midi- nie przesyła dźwięków, ale jedynie polecenia o sposobie ich wytwarzania.
Midi umożliwia komponowanie muzyki przy użyciu myszki i klawiatury PC, poza tym
umożliwia wprowadzenie do dźwięku prostych efektów odzwierciedlających akustykę
pomieszczenia: echo, pogłos.
Wszystkie dzisiejsze karty dźwiękowe potrafią odtwarzać dźwięk z częstotliwością
próbkowania 192 KH, obsługują standard dźwięku zgodny z Microsoft DirectSound,
są wyposażone w port gier do którego, możemy podłączyć np. kierownicę."
Nie bardzo rozumiem co ten post wnosi do tematu xD