bo może zmieniasz tempo sampla a audioclip pozostaje niezmieniony.
zrób inaczej. matematyka (taka nauka o liczbach i działaniach na nich):
oblicz sobie x, który będzie współczynnikiem liczonym w procentach.
tempo szukane to x. wali nas ten x, bo gdybyśmy go znali to nie byłoby problemu.
masz wokal nagrany w 130 bpm, chcesz go zrobić w 141 bpm. oczywistym jest, że trzeba go przyspieszyć, ale o ile? a no o (141/130)*100% czyli współczynnik szybkości wokalu, który ma się zgrać +/- mniej więcej z naszym kawałkiem to 108,46 % oryginału (około).
jak masz wokal wrzucony na step sequencer, to wejdź w niego żeby widzieć cały panel z wokalem (to jest to okienko, w którym możesz wokalowi przypisać m.in. numer kanału czy zobaczyć jego widmo), przeciągnij widmo na playlistę i jak pokaże się na playliście to kliknij dwukrotnie na audioclip na playliście i pokaże się podobne okienko, ale nie dla sampla a już dla audioclipa. tam gdzie jest pokrętło "MUL" ustaw obliczone wcześniej 108,46% lub coś w okolicy. obok będzie wybrana opcja "resample", zmień ją na auto. sprawdź jak gra, rozjazd będzie minimalny, resztę trzeba zrobić ręcznie bezpośrednio na playliście.
mając zaznaczony audioclip na playliście będziesz na playliście miał dwie opcje w lewym górnym rogu. stretch musi być zaznaczony. wchodzisz w menu playlisty i dajesz Snap -> (none), po czym ciągniesz wokal za jego koniec w lewo (ma grać szybciej) lub w prawo (ma grać wolniej) - prawidłowo obliczony ten współczynnik (108,46% w przykładzie powyżej) to będą przesunięcia w zakresie jednego taktu, sam oceń czy za szybko czy za wolno i działaj w lewo lub w prawo, potem przywróć sobie Snap taki jaki chcesz.
istnieje jeszcze jedna metoda, trochę lipna, ale jak ktoś zaczyna zawsze od wokalu, to jesli nie znamy tempa wokalu to po prostu wrzucamy wokal, żeby grał, dajemy play, prawy przycisk na tempo, wybieramy tap, klikamy sobie w tempo w jakim gra wokal, zapamiętujemy tempo jak już się nie zmienia (po jakichś 32 uderzeniach może tak być), wychodzimy z tempa (anulujemy zmiany), robimy nowy projekt, ustawiamy zapamiętane tempo, wrzucamy wokal, zmieniamy tempo, zgadzamy się na restretch.
MUSI DZIAŁAĆ, inaczej coś robisz źle
zrób inaczej. matematyka (taka nauka o liczbach i działaniach na nich):
oblicz sobie x, który będzie współczynnikiem liczonym w procentach.
tempo szukane to x. wali nas ten x, bo gdybyśmy go znali to nie byłoby problemu.
masz wokal nagrany w 130 bpm, chcesz go zrobić w 141 bpm. oczywistym jest, że trzeba go przyspieszyć, ale o ile? a no o (141/130)*100% czyli współczynnik szybkości wokalu, który ma się zgrać +/- mniej więcej z naszym kawałkiem to 108,46 % oryginału (około).
jak masz wokal wrzucony na step sequencer, to wejdź w niego żeby widzieć cały panel z wokalem (to jest to okienko, w którym możesz wokalowi przypisać m.in. numer kanału czy zobaczyć jego widmo), przeciągnij widmo na playlistę i jak pokaże się na playliście to kliknij dwukrotnie na audioclip na playliście i pokaże się podobne okienko, ale nie dla sampla a już dla audioclipa. tam gdzie jest pokrętło "MUL" ustaw obliczone wcześniej 108,46% lub coś w okolicy. obok będzie wybrana opcja "resample", zmień ją na auto. sprawdź jak gra, rozjazd będzie minimalny, resztę trzeba zrobić ręcznie bezpośrednio na playliście.
mając zaznaczony audioclip na playliście będziesz na playliście miał dwie opcje w lewym górnym rogu. stretch musi być zaznaczony. wchodzisz w menu playlisty i dajesz Snap -> (none), po czym ciągniesz wokal za jego koniec w lewo (ma grać szybciej) lub w prawo (ma grać wolniej) - prawidłowo obliczony ten współczynnik (108,46% w przykładzie powyżej) to będą przesunięcia w zakresie jednego taktu, sam oceń czy za szybko czy za wolno i działaj w lewo lub w prawo, potem przywróć sobie Snap taki jaki chcesz.
istnieje jeszcze jedna metoda, trochę lipna, ale jak ktoś zaczyna zawsze od wokalu, to jesli nie znamy tempa wokalu to po prostu wrzucamy wokal, żeby grał, dajemy play, prawy przycisk na tempo, wybieramy tap, klikamy sobie w tempo w jakim gra wokal, zapamiętujemy tempo jak już się nie zmienia (po jakichś 32 uderzeniach może tak być), wychodzimy z tempa (anulujemy zmiany), robimy nowy projekt, ustawiamy zapamiętane tempo, wrzucamy wokal, zmieniamy tempo, zgadzamy się na restretch.
MUSI DZIAŁAĆ, inaczej coś robisz źle