Co do soundgoodizer'a, to kategorycznie odradzam. Wrzucałem go niegdys na master, ale zamiast pomagac, to tylko niszczył caly miks. Ja osobiście wrzucam na master:analizatory widma, maximus, izotope ozone 4(limiter i eq). Ważne, żeby był odpowiedni poziom rms i peak. Prawdę mówiac, każdy ma swoj własny sposób na master, ale ważne, żeby nie przesadzic. Moge zacytowac dosc ciekawa wypowiedz Vincenta di Pasquale'a:
"Użycie właściwego łańcucha efektów na sumie miksu jest bardzo ważne. Przed obróbką włącz wiarygodny miernik poziomu, by zobaczyć, jaki sygnał trafia na procesory. Kolejna wtyczka to korekcja. Zwiększ poziom najważniejszych częstotliwości, by rozjaśnij brzmienie i skorzystaj z filtru półkowego nisko tonów dla ogólnego podniesienia poziomu basu. Następnie włącz kompresor ustawiając Ratio na poziomie 4:1-6:1, średnim ataku i wolny powrót. Ustaw Treshold tak, aby uzyskać od 3 do 6dB tłumienia. Korzystając z kontroli Make-up Gain wyrównaj poziom sygnału po kompresji. Na końcu włącz limiter. Ustaw maksymalny poziom wyjściowy na -0,1 dB i zredukuj próg Treshold tak, by uzyskać głośny sygnał bez przesterowania. Skontroluj miernikiem poziom sygnału po limiterze. Utrzymując RMS między -10 a -5 dB"
"Użycie właściwego łańcucha efektów na sumie miksu jest bardzo ważne. Przed obróbką włącz wiarygodny miernik poziomu, by zobaczyć, jaki sygnał trafia na procesory. Kolejna wtyczka to korekcja. Zwiększ poziom najważniejszych częstotliwości, by rozjaśnij brzmienie i skorzystaj z filtru półkowego nisko tonów dla ogólnego podniesienia poziomu basu. Następnie włącz kompresor ustawiając Ratio na poziomie 4:1-6:1, średnim ataku i wolny powrót. Ustaw Treshold tak, aby uzyskać od 3 do 6dB tłumienia. Korzystając z kontroli Make-up Gain wyrównaj poziom sygnału po kompresji. Na końcu włącz limiter. Ustaw maksymalny poziom wyjściowy na -0,1 dB i zredukuj próg Treshold tak, by uzyskać głośny sygnał bez przesterowania. Skontroluj miernikiem poziom sygnału po limiterze. Utrzymując RMS między -10 a -5 dB"