Jeśli robi Ci się przester to po prostu musisz ściszyć w tym miejscu dźwięk
Co do basu z kikiem to u mnie na przykład na głośnikach strasznie wyją dźwięki w granicach 90-130Hz.
Ostatnio dość agresywnie tłumię te częstotliwości. Najbardziej przyjemnie mruczy bass w okolicach 50-80Hz
Poniżej 40Hz często odcinam możliwie łagodnie.
Pamiętaj, że w kliku nie tylko masz suba. Podbicie 200+ daje czasem ciekawe rezultaty, ale to wszystko zależy od tego co masz i co chcesz z tego uzyskać. Tak samo w basie masz też jakieś harmoniczne zawsze (a jeśli nie to powinieneś ;P)
Zawsze możesz też ten sam bas wysłać do różnych ścieżek dzieląc go na pasma i efekty stereo ustawiać tylko w górnej partii. Zastanów się jak dźwięk przestrzenny jest odbierany przez człowieka? W jaki sposób jesteśmy w stanie określić źródło dźwięku w trójwymiarowej przestrzeni, mając tylko jedną parę uszu? Zanim dźwięk pojawi się w twojej świadomości, mózg nie tylko przeanalizuje jego głośność i spektrum, ale także różnice pomiędzy dwoma niezależnymi receptorami i to w jaki sposób dźwięk do nich dochodzący zmieniał się w wymiarze czasu. Porównując to z tym co już kiedyś usłyszałeś, jesteś w stanie dostatecznie precyzyjnie określić źródło dźwięku, o ile nie zostałeś wprowadzony w błąd przez jakąś iluzję. Najprostszy przykład: Spróbuj naprawdę minimalnie opóźnić jeden z kanałów stereo, skup się na tym co się dzieje z postrzeganiem przez ciebie dźwięku w tym czasie. Jeśli źródło dźwięku jest umiejscowione z twojej prawej strony to ta sama fala dotrze do lewego ucha nieco później, ale to tylko jeden ze sposobów, jaki umysł używa do określenia dźwięków w przestrzeni. Jeśli sam się nad tym zastanowisz dojdziesz do jakiś wniosków to znacznie łatwiej będzie Ci stworzyć pożądany efekt.
Co do basu z kikiem to u mnie na przykład na głośnikach strasznie wyją dźwięki w granicach 90-130Hz.
Ostatnio dość agresywnie tłumię te częstotliwości. Najbardziej przyjemnie mruczy bass w okolicach 50-80Hz
Poniżej 40Hz często odcinam możliwie łagodnie.
Pamiętaj, że w kliku nie tylko masz suba. Podbicie 200+ daje czasem ciekawe rezultaty, ale to wszystko zależy od tego co masz i co chcesz z tego uzyskać. Tak samo w basie masz też jakieś harmoniczne zawsze (a jeśli nie to powinieneś ;P)
Zawsze możesz też ten sam bas wysłać do różnych ścieżek dzieląc go na pasma i efekty stereo ustawiać tylko w górnej partii. Zastanów się jak dźwięk przestrzenny jest odbierany przez człowieka? W jaki sposób jesteśmy w stanie określić źródło dźwięku w trójwymiarowej przestrzeni, mając tylko jedną parę uszu? Zanim dźwięk pojawi się w twojej świadomości, mózg nie tylko przeanalizuje jego głośność i spektrum, ale także różnice pomiędzy dwoma niezależnymi receptorami i to w jaki sposób dźwięk do nich dochodzący zmieniał się w wymiarze czasu. Porównując to z tym co już kiedyś usłyszałeś, jesteś w stanie dostatecznie precyzyjnie określić źródło dźwięku, o ile nie zostałeś wprowadzony w błąd przez jakąś iluzję. Najprostszy przykład: Spróbuj naprawdę minimalnie opóźnić jeden z kanałów stereo, skup się na tym co się dzieje z postrzeganiem przez ciebie dźwięku w tym czasie. Jeśli źródło dźwięku jest umiejscowione z twojej prawej strony to ta sama fala dotrze do lewego ucha nieco później, ale to tylko jeden ze sposobów, jaki umysł używa do określenia dźwięków w przestrzeni. Jeśli sam się nad tym zastanowisz dojdziesz do jakiś wniosków to znacznie łatwiej będzie Ci stworzyć pożądany efekt.