Tak wyglada kick po poszczegolnej kompresji, zwroc uwage na attack i release ( to sa najwazniejsze opcje )
Oczywiscie im wyzsza fala tym glosniej i po to jest kompresor.
Kompres dodaje sie:
- podgloszenia/sciszenia transjentow czyli tego gowienka co widzisz co sie podglosilo albo sciszylo na samym starcie dzwieku ( trwa to jakies 0.2 sek ) jesli go podglaszasz slychac lepiej uderzenia i sa wyrazniejsze. - zalezy od gatunku i to co chcesz osiagnac - jesli chcsz zeby kick napieprzal i bylo czuc te uderzenie - podglaszasz transjent - jesli chcesz delikatne dzwieki - sciszasz.
- wykluczania zbytnich skokow lub wyrowanie oglonej glosnosci sciezki - jezeli masz nalozone 500 efektow i czasami wystepuja bledy ze wypieprzaja ponad 10 db to wtedy naklada sie compresor zeby tak nie robilo.
Jak zauwazysz Attack i Release to czas po ktorym zaczyna dzialac kompresor i ile czasu 'sie wylacza' glownie odnosi sie do transjentow.
Praca domowa dla Ciebie, napisz mi tu do czego sluza pozostale galki - treshold i ratio - mile widzaine przyklady uzycia. Pozdrawiam
Oczywiscie im wyzsza fala tym glosniej i po to jest kompresor.
Kompres dodaje sie:
- podgloszenia/sciszenia transjentow czyli tego gowienka co widzisz co sie podglosilo albo sciszylo na samym starcie dzwieku ( trwa to jakies 0.2 sek ) jesli go podglaszasz slychac lepiej uderzenia i sa wyrazniejsze. - zalezy od gatunku i to co chcesz osiagnac - jesli chcsz zeby kick napieprzal i bylo czuc te uderzenie - podglaszasz transjent - jesli chcesz delikatne dzwieki - sciszasz.
- wykluczania zbytnich skokow lub wyrowanie oglonej glosnosci sciezki - jezeli masz nalozone 500 efektow i czasami wystepuja bledy ze wypieprzaja ponad 10 db to wtedy naklada sie compresor zeby tak nie robilo.
Jak zauwazysz Attack i Release to czas po ktorym zaczyna dzialac kompresor i ile czasu 'sie wylacza' glownie odnosi sie do transjentow.
Praca domowa dla Ciebie, napisz mi tu do czego sluza pozostale galki - treshold i ratio - mile widzaine przyklady uzycia. Pozdrawiam