Czy tak "kiedy chcesz" to nie wiem. Moim zdaniem kompresja to bardzo specyficzny zabieg.
Obok współczynników attack i release, bardzo ważna jest też orientacja (czyli ratio)
(nie chcę podawać wszystkich szczegółów, najlepiej eksperymentować - najlepszą nauką jest praktyka).
Gdzie używać kompresji? Kompresji można używać dosłownie wszędzie; na bassline, lead, loop etc,
jednak moim zdaniem, najbardziej pomaga ona w obróbce wokalu.
Po wcześniejszym zredukowaniu szumu i trzasku (i drobnymi zabiegami tego typu) kompresor jest szalenie ważny:
wyrównuje nam ścieżkę w ustawionym przez nas zakresie. Sprawia, że wokal staje się dynamiczny i "czysty".
Z doświadczenia wiem też, że 1 kompresor to czasami za mało przy tego typu "zabawach" z wokalem
Tyle ode mnie - mam nadzieje ze moje informacje się przydadzą
cheers!
Obok współczynników attack i release, bardzo ważna jest też orientacja (czyli ratio)
(nie chcę podawać wszystkich szczegółów, najlepiej eksperymentować - najlepszą nauką jest praktyka).
Gdzie używać kompresji? Kompresji można używać dosłownie wszędzie; na bassline, lead, loop etc,
jednak moim zdaniem, najbardziej pomaga ona w obróbce wokalu.
Po wcześniejszym zredukowaniu szumu i trzasku (i drobnymi zabiegami tego typu) kompresor jest szalenie ważny:
wyrównuje nam ścieżkę w ustawionym przez nas zakresie. Sprawia, że wokal staje się dynamiczny i "czysty".
Z doświadczenia wiem też, że 1 kompresor to czasami za mało przy tego typu "zabawach" z wokalem
Tyle ode mnie - mam nadzieje ze moje informacje się przydadzą
cheers!