kompresory są różne... podstawowe mają Treshold, Ratio, Attack, Realese, Knee i Make UP/Gain... no i często Input...
jeżeli ustawisz Treshold na -6db a Ratio na 2.0:1 to sygnał zostanie ściszony o 3db...
Znam bardzo prosty sposób na używanie kompresora jeśli nie wiemy jak go użyć, czy się uczymy kompresji... tak więc jeżeli posiadamy kompresor posiadający te parametry które podałem wyżej, robimy następujące kroki:
1. Ustawiamy Treshold na 0, Ratio na maksymalną wartość czyli maks w prawo, Knee na HARD, Attack i Realese dajemy na najniższe wartości jeżeli nie mamy pomysłu na te parametry.
2. Ustawiamy Treshold. Możemy dodać trochę GAIN, ponieważ sygnał zostanie ściszony w zależności od wartości Treshold jaką ustawimy.
3. Ustawiamy wartości Attack i Realese.
4. Ustawiamy Ratio i Knee
5. Używamy Bypass (włącznik i wyłącznik kompresora) i ustawiamy głośność sygnału skompresowanego równej sygnału nieskompresowanego. Dzięki temu usłyszymy rezultaty kompresji. Dlaczego oba sygnały muszą przy porównaniu być tak samo głośno? Dlatego, że człowiek z natury sygnał głośniejszy odbiera jako sygnał lepszy. Jednak w rzeczywistość może być inna. Dlatego po kompresji warto to sprawdzić czy faktycznie skompresowany sygnał jest lepszy. Jeżeli nie to wiadomo walczymy dalej.
Ja polecam czytać instrukcję pluginów, których używamy, ponieważ jest to najważniejsze źródło informacji, które pomoże nam prawidłowo korzystać z pluginów.
jeżeli ustawisz Treshold na -6db a Ratio na 2.0:1 to sygnał zostanie ściszony o 3db...
Znam bardzo prosty sposób na używanie kompresora jeśli nie wiemy jak go użyć, czy się uczymy kompresji... tak więc jeżeli posiadamy kompresor posiadający te parametry które podałem wyżej, robimy następujące kroki:
1. Ustawiamy Treshold na 0, Ratio na maksymalną wartość czyli maks w prawo, Knee na HARD, Attack i Realese dajemy na najniższe wartości jeżeli nie mamy pomysłu na te parametry.
2. Ustawiamy Treshold. Możemy dodać trochę GAIN, ponieważ sygnał zostanie ściszony w zależności od wartości Treshold jaką ustawimy.
3. Ustawiamy wartości Attack i Realese.
4. Ustawiamy Ratio i Knee
5. Używamy Bypass (włącznik i wyłącznik kompresora) i ustawiamy głośność sygnału skompresowanego równej sygnału nieskompresowanego. Dzięki temu usłyszymy rezultaty kompresji. Dlaczego oba sygnały muszą przy porównaniu być tak samo głośno? Dlatego, że człowiek z natury sygnał głośniejszy odbiera jako sygnał lepszy. Jednak w rzeczywistość może być inna. Dlatego po kompresji warto to sprawdzić czy faktycznie skompresowany sygnał jest lepszy. Jeżeli nie to wiadomo walczymy dalej.
Ja polecam czytać instrukcję pluginów, których używamy, ponieważ jest to najważniejsze źródło informacji, które pomoże nam prawidłowo korzystać z pluginów.