Monitory bliskiego pola są powszechnie używane przez wielu zawodowych inżynierów mimo, że posiadają w swoim studiu odsłuchy wielkości okien czy większe ( taki sprzęt sprawdza się głównie w bardzo głośnym odsłuchu jak również na zrobieniu wrażenia na wydawcy) tak więc 5' to idealny rozmiar do małych pomieszczeń, ale nie tylko.
Zacytuję autora pewnej książki, którą mam przyjemność "studiować" od pewnego czasu:
Niestety, ale tanie konstrukcje posiadające bass reflexy to konstrukcje, które mają robić wrażenie na zwykłym Kowalskim, który chce sobie kupić nowy sprzęt. Naturalne spadki poziomu sygnału w dolnej części spektrum są kompensowane przez bass reflex (wytwarza rezonans) przez co producenci monitorów uzyskują szerszy zakres wyrównanej charakterystyki na wykresie przedstawiającym pasmo przenoszenia. Problem w tym, że nie jest to dobre dla kogoś kto robi miks Począwszy od tego, ze tania konstrukcja pod wpływem rezonansu może wydawać hałasy poprzez gwałtowny spadek częstotliwości przenoszenia w dolnych rejonach co może mocno utrudnić miksowanie dolnych rejonów (stopy, bassu), zniekształcenia, które mogą wprowadzić w błąd, zapewniając instrumentom basowym dodatkowe wzmocnienie w średnicy, przez co tego rodzaju dźwięki będą słyszalne w danym materiale wyraźniej niż powinno to mieć miejsce. Takie konstrukcje nawet po gwałtownym odcięciu sygnału rezonują w czasie nawet do 1khz. Przykład konstrukcji zamkniętej kultowy model Yamahy NS10.
Jeśli weźmiesz konstrukcję wentylowaną to niech te bass reflexy będą z przodu żeby ci się bass od ścian nie odbijał bo widzę, że będzie monitor blisko rogu.
Pamiętaj aby ustawić odsłuch na wysokości uszu. Wiec w twoim przypadku również podstawki mogą wchodzić w grę.
Zacytuję autora pewnej książki, którą mam przyjemność "studiować" od pewnego czasu:
Cytat:"Im mniej pieniędzy masz zamiar przeznaczyć na monitory, w tym większym stopniu powinieneś podchodzić do konstrukcji wentylowanych (z bass-reflexem) uzbrojony w wodę święconą i czosnek"
Niestety, ale tanie konstrukcje posiadające bass reflexy to konstrukcje, które mają robić wrażenie na zwykłym Kowalskim, który chce sobie kupić nowy sprzęt. Naturalne spadki poziomu sygnału w dolnej części spektrum są kompensowane przez bass reflex (wytwarza rezonans) przez co producenci monitorów uzyskują szerszy zakres wyrównanej charakterystyki na wykresie przedstawiającym pasmo przenoszenia. Problem w tym, że nie jest to dobre dla kogoś kto robi miks Począwszy od tego, ze tania konstrukcja pod wpływem rezonansu może wydawać hałasy poprzez gwałtowny spadek częstotliwości przenoszenia w dolnych rejonach co może mocno utrudnić miksowanie dolnych rejonów (stopy, bassu), zniekształcenia, które mogą wprowadzić w błąd, zapewniając instrumentom basowym dodatkowe wzmocnienie w średnicy, przez co tego rodzaju dźwięki będą słyszalne w danym materiale wyraźniej niż powinno to mieć miejsce. Takie konstrukcje nawet po gwałtownym odcięciu sygnału rezonują w czasie nawet do 1khz. Przykład konstrukcji zamkniętej kultowy model Yamahy NS10.
Jeśli weźmiesz konstrukcję wentylowaną to niech te bass reflexy będą z przodu żeby ci się bass od ścian nie odbijał bo widzę, że będzie monitor blisko rogu.
Pamiętaj aby ustawić odsłuch na wysokości uszu. Wiec w twoim przypadku również podstawki mogą wchodzić w grę.