w pierwszej minucie w sekundach od 0'37 do 0'43 w wyniku stosowania filtru doszło do jakichś wypaczeń dźwięku (przesterowań w charakterystyce częstotliwościowej). Trzeba uważać na takie zabiegi - no chyba że to celowe.
Jeśli chodzi o bas to brakuje mu mocy, poza tym wszystko zagłuszają synthy. Utwór powinien być dobrze odbierany na pełnej głośności i nie powinno nic kłuć po uszach. Czasami są popełniane takie grzechy główne miksu, że dzieje się za szeroko albo za wąsko w miksie coś.
Jak pisałem już w tym temacie:
Kolejna sprawa nagrany materiał jest niedostatecznie głośny, po zgraniu i analizie widzę, że użyłeś też limitera, który wyraźnie się uruchamia od 0'47 sekundy nagrania - co zaskutkowało wyraźnym spadkiem zapasu dynamiki. O dynamice również przeczytasz w temacie do którego odwołałem na samym początku.
Nawet z waveformu w GoldWave widać, kiedy zapas dynamiki jest już wyraźnie zmniejszony.
Oczywiście sygnał w GoldWave został tutaj wzmocniony o 6 dB aby ukazać pewne aspekty
Aranżacja ciekawa i ogólna kompozycja ale miks i pewne technikalia musisz dopracować.
Jeśli chodzi o bas to brakuje mu mocy, poza tym wszystko zagłuszają synthy. Utwór powinien być dobrze odbierany na pełnej głośności i nie powinno nic kłuć po uszach. Czasami są popełniane takie grzechy główne miksu, że dzieje się za szeroko albo za wąsko w miksie coś.
Jak pisałem już w tym temacie:
Cytat:Miks a dynamika nagrania i tajemnica Equalizera
Muzyka często umniejsza znaczeniu wysokich tonów, a kładzie nacisk na niskie częstotliwości. Zgodnie z wieloma badaniami prowadzonymi w przeszłości, które doprowadziły do ustalenia konturów równej głośności, stwierdzając, że ludzie są na ogół bardzo spostrzegawczy w zakresie wysokich częstotliwości, a treści o niskiej częstotliwości wymagają znacznie większej mocy, aby być postrzegane jako równie głośne. Więc aby coś dobrze zabrzmiało w ludzkim uchu, musi istnieć odwrócona zależność między częstotliwością, a poziomem głośności.
Opcja "pivot slope" pozwala uzyskać wyrównaną charakterystykę częstotliwościową w analizatorze widma. Gdy jednak wyłączysz tę opcję w korektorze to powinien być widoczny znaczny spadek w charakterystyce częstotliwościowej w kierunku wysokich tonów. Miks należy sprawdzać w mono, na słuchawkach, na głośnikach w różnych warunkach i oczywiście na różnych głośnościach. Jeden korektor dla ukształtowania barwy dźwięku, a drugi do miksu, więc zawsze przynajmniej dwa. Jeśli jakieś instrumenty walczą o miejsce to przyznaj większą część i głośność częstotliwości temu, który jest ważniejszy w kontekście aranżacyjnym (a drugiemu zmniejsz)
Bas i stopa perkusji w Twoim nagraniu są wyraźniejsze i brzmią lepiej gdy sprowadziłem całość do mono.
Bas i stopa perkusji w Twoim nagraniu są wyraźniejsze i brzmią lepiej gdy sprowadziłem całość do mono.
Stopa perkusji powinna być w mono a bas może mieć te kilka procent odstępstwa aby miał zapas do "oddechu".
DYNAMIKA W NAGRANIU
Kolejna sprawa nagrany materiał jest niedostatecznie głośny, po zgraniu i analizie widzę, że użyłeś też limitera, który wyraźnie się uruchamia od 0'47 sekundy nagrania - co zaskutkowało wyraźnym spadkiem zapasu dynamiki. O dynamice również przeczytasz w temacie do którego odwołałem na samym początku.
Nawet z waveformu w GoldWave widać, kiedy zapas dynamiki jest już wyraźnie zmniejszony.
Oczywiście sygnał w GoldWave został tutaj wzmocniony o 6 dB aby ukazać pewne aspekty
Aranżacja ciekawa i ogólna kompozycja ale miks i pewne technikalia musisz dopracować.
Jeszcze raz pozwolę sobie zacytować swoją wypowiedź z innego tematu
Tutaj nie stosowany jest limiter w takim rozumieniu jak się powszechnie uważa - że za jego pomocą można osiagnąć pięknie brzmiący miks, bo nie pozwoli na przekroczenie 0 dB albo podniesie dźwięk do poziomu komercyjnego. Nieumiejętne korzystanie z tych narzędzi przynosi odwrotne od zamierzonych skutki. Tutaj ktoś zadał sobie trudu aby dynamika w nagraniu była najważniejsza. Czyli można zrobić profesjonalne nagranie bez takiego zastosowania limitera. Również proszę zgrywać, patrzeć na wykres, (który jest uwolniony i nie widać "zapory"), słuchać, porównywać, uczyć się i wyciągać wnioski na przyszłość.
Pozdrawiam Serdecznie
Pozdrawiam Serdecznie