(1.12.2013, 23:10)dziobak napisał(a): a ja mam pytanie z lekko innej beczki...
Jest sobie stopa, werbel i hihat (na 3 oddzielnych ścieżkach) i na każdym dźwięku jest włączony kompresor.
Każdy skompresowany dźwięk leci osobno na master.
Czy jest sens zapinać jeszcze jeden kompresor na sumę sygnałów skompresowanej już stopy i werbla?
bo na bank trzeba dać kompresor na master żeby wyrównał wszystkie ścieżki i potem potraktować limiterem
więc stąd pomysł takiego kompresowania w sekcjach.
załączam rysunek jakby coś było niejasne
Wypowiem sie na swoim przykładzie. Osobiście czasem używam kompresora na oddzielnej ścieżce stopy, a na werbel i haty nie, jednakże po podpięciu tego wszystkiego do wspólnej grupy używam kompresji, by bardziej wzmocnić brzmienie. Ogólnie nie ma na to złotego środka, bo brzmieniu brzmieniu nie jestrówne, a sample są różne i zależy czy dużo layerujesz, czy nie.. Odnośnie gatunku Dnb, to np Ed rush z Optical'em nie używaja w ogóle kompresji na perce..