(8.03.2014, 15:34)Knifeman napisał(a): witam
jak wrażenia z promocji na last.fm? z własnego doświadczenia wiem że interfejs jest dość ciężki i nieprzyjazny
Knifeman,
Jak dla mnie interfejs może i nie jest jakiś bardzo ciężki (choć rzeczywiście nie zachęca do komunikacji z innymi), ale szybko zdałem sobie sprawę, że bez inwestycji finansowej nie dotrę tam do wielu osób ze swoją muzyką.
Na last.fm liczba odsłuchań rośnie na 2 sposoby
1) podczas scrobblowania (czyli jak ktoś już sobie ściągnął kawałek na dysk i słucha np. z winampa z pulginem last.fm, który wysyła statystki na serwer last.fm)
2) podczas online'owego słuchania radia last.fm (usługa płatna w większości krajów)
Jeżeli wrzucimy nasz kawałek na last.fm, to naturalnie chcielibyśmy, żeby ktoś zaczął go słuchać.
Co do opcji 1) nasuwa się pytanie: jak zachęcić kogoś na samym last.fm, żeby zrobił download? Można zacząć spamować różne grupy last.fm swoim linkiem, lub wysyłać friend requests, ale raczej nie wpłynie to znacząco na wzrost słuchalności.
Co do opcji 2) jak kawałek ma mało odsłuchań na początku, to mało prawdopodobne, że komuś na świecie pojawi się w odtwarzanym radiu. Więc trzeba by na last.fm zapłacić za kampanię promocyjną. Nawet zacząłem w pewnym momencie rozważać taką inwestycję, ale odkryłem soundcloud i zarzuciłem ten temat.