Witam kolegę.
Mam za sobą parę lat doświadczenia z muzyką z tym grę na instrumentach dętych (trąbka, saksofon tenorowy, sopranowy, barytonowy) jak i klawiszowych (pianino, akordeon)... i być może moje rady chociaż w 1% Tobie pomogą...
Więc na początek powiem, że wiele osób zaczyna od gry e słuchu - moim zdaniem jest to błąd. W pierwszej kolejności, aby tworzyć muzykę moim zdaniem powinieneś poznać określenia typu:
- takt
- taktowanie (3/4, 4/4 itp)
- wartości nut
- Poznaj wszystkie tonacje (molowa, durowa) - i to jest sedno - bo wnioskuję, że to z tonacją masz problem.
Każda tonacja chociażby durowa, ma określone tony i półtony, które należy ze sobą łączyć w zależności jaki efekt chcemy uzyskać (np smutna melodia, wesoła), do tego grając akordy, które muszą do tych tonacji pasować w zależności jaka to tonacja - Np dla najprostrzej C-dur podstawowe akordy to: C, Am, F,G.
dla przykładu - grając dźwięk C w tercji - czyli z dźwiękiem E uzyskamy efekt wesołęgo, harmonicznego dźwięku.
Nie powinno się łączyć niektórych dźwięków ze sobą np Sekundy, ponieważ dźwięk wyjdzie sfałszowany.
Nie słuchaj bzdur typu: Graj na samych białych, graj na samych czarnych, ponieważ to wcale nie o to chodzi. Oczywiscie mozna zagrac kazda tonacje tylko bialymi dokonujac transpozycji, ale to droga do nikąd i oszukiwanie samego siebie...
Podsumowując - Przerobienie 2 części szkoły na keyboard Hejdy na pewno ci nie zaszkodzi.
Mam za sobą parę lat doświadczenia z muzyką z tym grę na instrumentach dętych (trąbka, saksofon tenorowy, sopranowy, barytonowy) jak i klawiszowych (pianino, akordeon)... i być może moje rady chociaż w 1% Tobie pomogą...
Więc na początek powiem, że wiele osób zaczyna od gry e słuchu - moim zdaniem jest to błąd. W pierwszej kolejności, aby tworzyć muzykę moim zdaniem powinieneś poznać określenia typu:
- takt
- taktowanie (3/4, 4/4 itp)
- wartości nut
- Poznaj wszystkie tonacje (molowa, durowa) - i to jest sedno - bo wnioskuję, że to z tonacją masz problem.
Każda tonacja chociażby durowa, ma określone tony i półtony, które należy ze sobą łączyć w zależności jaki efekt chcemy uzyskać (np smutna melodia, wesoła), do tego grając akordy, które muszą do tych tonacji pasować w zależności jaka to tonacja - Np dla najprostrzej C-dur podstawowe akordy to: C, Am, F,G.
dla przykładu - grając dźwięk C w tercji - czyli z dźwiękiem E uzyskamy efekt wesołęgo, harmonicznego dźwięku.
Nie powinno się łączyć niektórych dźwięków ze sobą np Sekundy, ponieważ dźwięk wyjdzie sfałszowany.
Nie słuchaj bzdur typu: Graj na samych białych, graj na samych czarnych, ponieważ to wcale nie o to chodzi. Oczywiscie mozna zagrac kazda tonacje tylko bialymi dokonujac transpozycji, ale to droga do nikąd i oszukiwanie samego siebie...
Podsumowując - Przerobienie 2 części szkoły na keyboard Hejdy na pewno ci nie zaszkodzi.