Nie znam się zbytnio na hip hopie, ale myślę że zasady są nieco podobno jak w trapie, czy dubstepie(które lepiej znam, a jeśli chodzi o bit, to zwłaszcza ten pierwszy ma wiele wspólnego z HH).
Na początek głośność poszczególnych elementów perkusji, wiadomo, nie może być stała. Raz coś będzie ciszej, raz głośniej. Perkusista nie uderza cały czas z jednakową głośnością, więc przy układaniu tego w samplerze musisz to wziąć pod uwagę
Tak samo, nie układaj wszystkiego równo do siatki. Czasem coś warto przesunąć w lewo lub prawo, żeby nadać temu ludzkiego pierwiastka. To samo tyczy się instrumentów.
Odpowiedni dobór sampli też na pewno robi jakąś robotę, dobrze wykonana kompresja, delay, reverb, wszystko to jakoś działa na groove. Rozłożenie wszystkiego dobrze w przestrzeni też jest bardzo ważne.
No i chyba najważniejsze to ciekawe ułożenie beatu, bo bez tego jaki by nie był to chyba nie będzie bujał
Spróbowałbym na Twoim miejscu znaleźć jakiś beat i odtworzyć go na własnych samplach u siebie w projekcie najdokładniej na ile jest to możliwe i ewentualnie wyciągnąć wtedy wnioski przy Tworzeniu autorskich beatów
Na początek głośność poszczególnych elementów perkusji, wiadomo, nie może być stała. Raz coś będzie ciszej, raz głośniej. Perkusista nie uderza cały czas z jednakową głośnością, więc przy układaniu tego w samplerze musisz to wziąć pod uwagę
Tak samo, nie układaj wszystkiego równo do siatki. Czasem coś warto przesunąć w lewo lub prawo, żeby nadać temu ludzkiego pierwiastka. To samo tyczy się instrumentów.
Odpowiedni dobór sampli też na pewno robi jakąś robotę, dobrze wykonana kompresja, delay, reverb, wszystko to jakoś działa na groove. Rozłożenie wszystkiego dobrze w przestrzeni też jest bardzo ważne.
No i chyba najważniejsze to ciekawe ułożenie beatu, bo bez tego jaki by nie był to chyba nie będzie bujał
Spróbowałbym na Twoim miejscu znaleźć jakiś beat i odtworzyć go na własnych samplach u siebie w projekcie najdokładniej na ile jest to możliwe i ewentualnie wyciągnąć wtedy wnioski przy Tworzeniu autorskich beatów