(21.09.2022, 7:50)pumadesign napisał(a):Poza tym nie wiem czy nie jest czasami konieczną praktyką podsyłanie wykonawcy/wytwórni remixu z prośbą o ewentualną zgodę na opublikowanie remiksu. Jakby nie było bierzemy na warsztat czyjąś pracę, a efekty mogą być różne, gorsze na przykład. Mamy na pewno autorskie prawa osobiste, które są niezbywalne i wydaje mi się, że bez uzyskania zgody kompozytora melodii z takich remiksów mogą wyjść problemy.(21.09.2022, 2:35)Skywalker95 napisał(a):(20.09.2022, 15:33)Kamil Misiak napisał(a): Cenię Twoje produkcje i technicznie myślę, że są na naprawdę wysokim poziomie, ale przy remiksach, które odsłuchuję chciałbym aby miały jakąś różnicę od oryginału, żeby coś płynęło inaczej. Tobie udało się to trochę w intro, trochę w breaku, a drop to już może nie kopia 1:1, ale coś co płynie bardzo podobnie dlatego tym razem pozostanę neutralny w opinii, a zostawię jedynie ten komentarz.Tak wiemy byku ,jeżeli chodzi o Melo w dropie to tylko trochę pozmieniałem arpega i obrałem we własne dzwięki.Ten Remix był bardziej testem moich możliwości jak Remixem ?
No to kiepski pomysł z tym wydaniem jeśli za wiele pracy nie włożyłeś w utwór tym bardziej że to większy lebel tak ? ; ]
Jeśli chodzi o remixy to jeśli artysta nie będzie miał ochoty podesłać stemy to wytwórnia go nie zmusi , chyba logiczne ; ]
Jakiś czas temu wysyłałem demo do Hardy Hard z pytaniem o możliwość niekomercyjnego wykorzystania utworu (remiksu) na platformach streamingowych i dostałem jasną odpowiedź, że nie wyraża zgody więc myślę, że kwestie remiksów są regulowane, a to często jest pomijane bo dodajemy głównego autora i myślimy, że jest okej.
Na logikę jednak biorąc, mam konkretny numer, jestem kompozytorem melodii no i X wykorzystuje ją, robi remiks, opisuje tytuł dodając siebie w nim jako remiksera i jakie ma prawo aby go wydać?