Oraz nalezy pamietac ze im ciszej sluchamy mixu tym bardziej beda wyroznione czestotliwosci wysokie i nieskie a czestotliwosci srednie beda slabo wyeksponowane im glosniej sluchamy tym wysokie i niskie czestotliwosci staja sie mniej wyodrebnione na rzecz srednich.
Zjawisko to zostalo ukazane na krzywej Fletchera-Munsona:
Jeden z wybitnych inżynierów masteringu Bob Katz wedlug swojej metody K-metering nakazuje robic mix i mastering na glosnosci 87 dB. Analizujac wykres mozemy zwrocic uwage ze na tej glosnosci glosnosc niskich czestotliwosci jak i srednich tworzy linie prosta.
Krzywą tą warto analizowac z roznymi specyfikacjami. Podaje przykladowa:
Mozemy wychwycic tutaj delikatna analogie. Zwrocic uwage na podbicie pewnych czestotliwosci tam gdzie ich brakuje. W tym wypadku najbardziej rozszadnym wyborem bylaby propozycja zielona ma najlepsza specyfikacje.
Zjawisko to zostalo ukazane na krzywej Fletchera-Munsona:
Jeden z wybitnych inżynierów masteringu Bob Katz wedlug swojej metody K-metering nakazuje robic mix i mastering na glosnosci 87 dB. Analizujac wykres mozemy zwrocic uwage ze na tej glosnosci glosnosc niskich czestotliwosci jak i srednich tworzy linie prosta.
Krzywą tą warto analizowac z roznymi specyfikacjami. Podaje przykladowa:
Mozemy wychwycic tutaj delikatna analogie. Zwrocic uwage na podbicie pewnych czestotliwosci tam gdzie ich brakuje. W tym wypadku najbardziej rozszadnym wyborem bylaby propozycja zielona ma najlepsza specyfikacje.