Kolega wyżej ma trochę racji, ale nie do końca, otóż labele z mojego doświadczenia szukają ciekawych utworów, łatwych w odbiorze dla słuchacza. Pamiętajcie, że sklepy typu Beatport, czy DJ Tunes, czy DJ Shop, to są sklepy z muzyką dla DJ i to przeważnie DJ / producenci zakupują utwory w tych sklepach, by potem je grać na festiwalach i w klubach. Utwór który chcecie wydać w wytwórni, labelu czy jak to tam zwał musi być wystarczająco długi by nadawał się do klubu, nie może być krótszy niż 4 minuty, utwory które mają mniej np. 3 min i 40 sekund nie nadają się do tworzenia setów jedynie można je puszczać w radiu dlatego robi się specjalne radiowe edycje niektórych kawałków.
Co do samego wydawania, należy dobrze przyglądać się danej wytwórni/labelowi, ponieważ nie zawsze jest tak fajnie jak oni to mówią. Ja jak wysyłałem swój utwór do labeli, to po prostu wrzuciłem cały swój kawałek w wersji mp3 na serwis Soundcloud, a następnie zrobiłem z tego utworu link prywatny. Następnie wysyłałem do każdej wytwórni, która zajmowała się wydawaniem muzyki w którym gatunku ja sam tworzę, w tym przypadku było to chyba około 9 czy 10 wytwórni, te większe oraz małe. Z tych 10 labeli odpisało po tygodniu 3 zainteresowane w tym jedna polska wytwórnia, która od razu chciała podpisać kontrakt. Zgodziłem się bo pomyślałem Polska wytwórnia, polak jest właścicielem, który jest znanym DJ to musi być dobry wybór, ale okazało się całkiem co innego. Przestrzegam wszystkich którzy chcą wydać swoje utwory a nie wiedzą gdzie lub który label wybrać. Czytajcie dokładnie umowy, bo po podpisaniu takowej umowy, na późniejsze kroki i wycofanie może być za późno, a wycofanie umowy może skutkować gigantycznymi kosztami tej operacji.
Przy wysyłaniu dema, czy całego utworu do rozpoznania jak ja to nazywam, warto jest napisać krótki opis swojej osoby najlepiej w 2 językach Angielskim i Polskim, a pod opisem dodać link do odsłuchu, gdzie przed opisem należy podkreślić, że jest to link do odsłuchu, warto też zachęcić do odsłuchania. Nie wysyłajcie nigdy plików MP3 czy Wave wprost na skrzynkę pocztową, bo to zostaje natychmiast usuwane przez osoby które słuchają dema i dokonują selekcji.
Co do samych umów, nalezy się tu sugerować zdrowym rozsądkiem i nie podpisywać wszystkiego na hop siup, należy umowę dokładnie przeczytać, umowę możecie dostać w języku Polskim, Włoski, Angielskim lub w innym, zależy z jakiego kraju pochodzi wytwórnia. Jeżeli macie jakieś wątpliwości, nalezy skorzystać z porady prawnej, by upewnić się, że umowa jest na waszą korzyść i niema dziwnych haczyków. Bo może się okazać, ze w umowie zaznaczony może być próg do wypłaty w postaci 400 Euro, który jest tak na prawdę ciężko osiągnąć i w tedy kasy nie otrzymacie, no chyba że przekroczycie wymagany próg wypłaty, niektóre wytwórnie tak robią, by zwrócić sobie koszta promocji utworu. Dodatkowo sprawdzajcie czy w razie wypowiedzenia umowy przez label, koszta z wypowiedzeniem umowy nie spadają tylko na was, bo w tedy tym bardziej nic nei zarobicie, ale jeszcze będziecie musieli zapłącić z własnej kieszenie za usunięcie utworu ze sklepów typu Beatport oraz inne postępowania w tym postępowania sądowne, ale to w ekstremalnych przypadkach. Po prostu czytać Umowy dokładnie!
I jeszcze jedna rada, wytwórnia która często wydaje się być doża i gwarantować wielką promocje dla utworu, może dać całkowicie niekorzystną umowę dla producenta i w tedy warto wybrać te mniejsze labele, które liczą się z producentami. Nie zawsze wielki/znany label jest dobrym rozwiązaniem, bo niema się co oszukiwać, to jest biznes i chodzi tu przede wszystkim o pieniądze.
Co do kolegów DJ i producentów oraz ich krytyki, warto kierować się uwagami zaufanych przyjaciół z branży, jeżeli takich się nie posiada, nie warto liczyć na sugestywne oceny i sugestywną krytykę ze strony innych osób, które się nie znają na procesie tworzenia muzyki, bo często jest tak, że takie osoby krytykują, często nie znając się na tym o czym mówią lub piszą na forach. Jeżeli uważasz, że twój kawałek jest na dobrym poziomie i jest wart uwagi jakiejś wytwórni, to po prostu wyślij demo lub cały utwór do wytwórni i czekaj na kontakt.
Ostatecznie, jak było w moim przypadku, podpisałem umowę z labelem z za oceanu, umowę dostałem z której mam 60% zysku z każdej sprzedaży kawałka, a spora cześć innych labeli oferuje 40-50% zysku dla producenta od sprzedaży, na to także trzeba zwracać uwagę.
Co do samego wydawania, należy dobrze przyglądać się danej wytwórni/labelowi, ponieważ nie zawsze jest tak fajnie jak oni to mówią. Ja jak wysyłałem swój utwór do labeli, to po prostu wrzuciłem cały swój kawałek w wersji mp3 na serwis Soundcloud, a następnie zrobiłem z tego utworu link prywatny. Następnie wysyłałem do każdej wytwórni, która zajmowała się wydawaniem muzyki w którym gatunku ja sam tworzę, w tym przypadku było to chyba około 9 czy 10 wytwórni, te większe oraz małe. Z tych 10 labeli odpisało po tygodniu 3 zainteresowane w tym jedna polska wytwórnia, która od razu chciała podpisać kontrakt. Zgodziłem się bo pomyślałem Polska wytwórnia, polak jest właścicielem, który jest znanym DJ to musi być dobry wybór, ale okazało się całkiem co innego. Przestrzegam wszystkich którzy chcą wydać swoje utwory a nie wiedzą gdzie lub który label wybrać. Czytajcie dokładnie umowy, bo po podpisaniu takowej umowy, na późniejsze kroki i wycofanie może być za późno, a wycofanie umowy może skutkować gigantycznymi kosztami tej operacji.
Przy wysyłaniu dema, czy całego utworu do rozpoznania jak ja to nazywam, warto jest napisać krótki opis swojej osoby najlepiej w 2 językach Angielskim i Polskim, a pod opisem dodać link do odsłuchu, gdzie przed opisem należy podkreślić, że jest to link do odsłuchu, warto też zachęcić do odsłuchania. Nie wysyłajcie nigdy plików MP3 czy Wave wprost na skrzynkę pocztową, bo to zostaje natychmiast usuwane przez osoby które słuchają dema i dokonują selekcji.
Co do samych umów, nalezy się tu sugerować zdrowym rozsądkiem i nie podpisywać wszystkiego na hop siup, należy umowę dokładnie przeczytać, umowę możecie dostać w języku Polskim, Włoski, Angielskim lub w innym, zależy z jakiego kraju pochodzi wytwórnia. Jeżeli macie jakieś wątpliwości, nalezy skorzystać z porady prawnej, by upewnić się, że umowa jest na waszą korzyść i niema dziwnych haczyków. Bo może się okazać, ze w umowie zaznaczony może być próg do wypłaty w postaci 400 Euro, który jest tak na prawdę ciężko osiągnąć i w tedy kasy nie otrzymacie, no chyba że przekroczycie wymagany próg wypłaty, niektóre wytwórnie tak robią, by zwrócić sobie koszta promocji utworu. Dodatkowo sprawdzajcie czy w razie wypowiedzenia umowy przez label, koszta z wypowiedzeniem umowy nie spadają tylko na was, bo w tedy tym bardziej nic nei zarobicie, ale jeszcze będziecie musieli zapłącić z własnej kieszenie za usunięcie utworu ze sklepów typu Beatport oraz inne postępowania w tym postępowania sądowne, ale to w ekstremalnych przypadkach. Po prostu czytać Umowy dokładnie!
I jeszcze jedna rada, wytwórnia która często wydaje się być doża i gwarantować wielką promocje dla utworu, może dać całkowicie niekorzystną umowę dla producenta i w tedy warto wybrać te mniejsze labele, które liczą się z producentami. Nie zawsze wielki/znany label jest dobrym rozwiązaniem, bo niema się co oszukiwać, to jest biznes i chodzi tu przede wszystkim o pieniądze.
Co do kolegów DJ i producentów oraz ich krytyki, warto kierować się uwagami zaufanych przyjaciół z branży, jeżeli takich się nie posiada, nie warto liczyć na sugestywne oceny i sugestywną krytykę ze strony innych osób, które się nie znają na procesie tworzenia muzyki, bo często jest tak, że takie osoby krytykują, często nie znając się na tym o czym mówią lub piszą na forach. Jeżeli uważasz, że twój kawałek jest na dobrym poziomie i jest wart uwagi jakiejś wytwórni, to po prostu wyślij demo lub cały utwór do wytwórni i czekaj na kontakt.
Ostatecznie, jak było w moim przypadku, podpisałem umowę z labelem z za oceanu, umowę dostałem z której mam 60% zysku z każdej sprzedaży kawałka, a spora cześć innych labeli oferuje 40-50% zysku dla producenta od sprzedaży, na to także trzeba zwracać uwagę.