(27.10.2013, 8:29)Marduk napisał(a): do nazewnictwa dorzucibym jeszcze - rework usunalbym Original i zostawil sam Mix(nazewnictwo) - tam juz beda Original , Extended, Club itp... bo tego tak naprwade moze byc od huja
Filtracja (LP,HP itd)
RES
ADSR ( a tam o envelope-env filtr, amp itd)
Z tym nazewnictwiem jak tak mówisz to najprawdopodobniej tak zmienie.
- Filtracja - tam będzie wzmianka o rodzajach filtrów, więc nie potrzeba rozdrabniać to na więcej pojęć.
ADSR już padło, a tak jak w przypadku filtracji, o wszystkich pochodnych tego tam napiszę.
Marduk napisał(a):Jeśli nazewnictwo to brakuje ostatnio wielce sławnego dopisku "Prod.", dot. producentów czy też beatmakerów w utworach z reguły hip-hopowych. Ale producenci, to producenci, więc warto byłoby wspomnieć o tym fenomenie. Kiedyś bity po prostu były i tylko jeśli ktoś był naprawdę zainteresowany, wgłębiał się w jego genezę i znajdywał autora (nie zawsze z powodzeniem). Innego rodzaju pojęcia, które warto znać:
Saturacja
Polaryzacja
Interwał
Selektywność
Pasma
Threshold
Transjent
Preamp
Fantom
Pitch
Biegunowość
Dynamika
Przeciwfaza
Kontroler MIDI
O, wspomniałeś o ważnej rzeczy z tym dopiskiem, jak widać jako typowy trensowiec niestety za bardzo się nie orientuje w tematyce produkcji beatmakerskiej. Wszystkie pojęcia jakie wymieniłeś postaram się opisać.
ELnanter napisał(a):Wydaje mi się, że wcześniej nie padły takie pojęcia jak: Aranżacja, Beat, Offbeat, Bass, Intro, Outro, Radio Edit, Preview, Set, Syntezator, Roompler, Sampler, Sampel, Acapella, Automatyzacja, Kontroler MIDI. Może również warto opisać gatunki muzyczne, przynajmniej główny podział, co by osoba która przeczyta ową książkę nie żyła w przekonaniu, że muzyka techniczna/elektroniczna to tylko techno.
Czytając komentarze, mam wrażenie że im dalej w lasy tym więcej drzew Pojęcia jak najbardziej do zawarcia na stronach książki. Co do podziału gatunkowego już oczywiście zrobiłem osobny temat do tego: http://musicproducers.pl/temat-dyskusja-...ne-gatunki
Też właśnie mam taki zamiar, aby to była książka wyjaśniająca to że techno to nie jest określenie na muzykę elektroniczną.
ELnanter napisał(a):Nie wiem czy to już nie przegięcie, ale można też wspomnieć, że słuchawki dzielą się na zamknięte, półotwarte, otwarte, a monitory studyjne na aktywne i pasywne. Wzmacniacze i przedwzmacniacze, bo to jednak dotyczy produkcji muzyki. Nie łatwo moim zdaniem znaleźć granicę pomiędzy pojęciami niezbędnymi, a tymi bez których można się obejść.
PS: Trzymam kciuki za Twój projekt, jestem bardzo ciekawy efektów końcowych. Przy okazji mam pytanie, czy książka będzie do pobrania za darmo w wersji cyfrowej?
O sprzęcie będzie powiedziane w temacie "3.1.4 Sprzęt, oprogramowanie i materiały na początek." - wkrótce rozpoczne dyskusję na ten temat. Co do książki, tak będzie za darmo wszystko napisałem tutaj: http://musicproducers.pl/temat-projekt-k...muzycznych
No a czytając reszte komentarzy:
- Sekwencer
- Samlper
- Wooble
- Sample (808, 303 dużo tu rodzajów można opisać)
- Przester (Clipping)
Dziękuje pięknie
A i zważywszy na to że tych pojęć naprawdę się narobiło dużo, pomyśle o tym aby pogrupować i ułożyć to w jakąś strukturę.