Cześć. Mam pewien problem, bo nie umiem wykręcić czegoś takiego jak poniżej:
2:07
oraz tu
2:15
Jak to wykręcić oraz na czym? Sylenh1 wystarczy?
2:07
oraz tu
2:15
Jak to wykręcić oraz na czym? Sylenh1 wystarczy?
Bass |
Na Sylenth1 możesz wykręcić prawie wszystko i jak ktoś ma głowę to i całego tracka na nim ukręci łącznie z kickiem, snarem czy clapem. Wykręcenie bassu to nie jest nic specjalnego, musisz sam ćwiczyć dobierać odpowiednie waveformy w zależności od ego co chcesz osiągnąć, do tego jeżeli mówimy o bassie to na pewno istotną sprawą jest by fundamentalna częstotliwość grała w okolicach suba 20-100 Hz tak więc jak już kręcisz dźwięk to staraj się go trzymać bardzo nisko, bo inaczej będzie to brzmiało jak kupa. Może Ci się przydać distortion do bardziej kreatywnego brzmienia (polecam clip distortion z Logica tylko clip distortion ma to do siebie [może i nawet lepiej] że ma z góry w algorytmie nałożony highpass filter o ścięciu 6db/oct więc musisz pamniętać o tym żeby sobie odkuć potem straty w bassie, albo EQ albo exciter'ami typu Waves MaxBass),
(31.05.2013, 13:31)T0M3K napisał(a): Ostatnio coś sporo tematów "jak wykręcić to i owo" hehe... presety, presety, presety.. a syntezator to nie rompler, szkoda, że mało kto potrafi naprawdę wykorzystać w pełni swój synth. Jeżeli presety to może masz jakieś ciekawe? (31.05.2013, 14:55)The Timbrer napisał(a): Wykręcenie bassu to nie jest nic specjalnego, musisz sam ćwiczyć dobierać odpowiednie waveformy w zależności od ego co chcesz osiągnąćNo właśnie tylko jakie waveformy tam dać do tego co słychać powyżej? (31.05.2013, 15:17)Divine napisał(a):(31.05.2013, 13:31)T0M3K napisał(a): Ostatnio coś sporo tematów "jak wykręcić to i owo" hehe... presety, presety, presety.. a syntezator to nie rompler, szkoda, że mało kto potrafi naprawdę wykorzystać w pełni swój synth. Najlepiej jak sam coś pokombinujesz.Może Ci wyjdzie coś ciekawego.Nie samymi presetami producent żyje XD
Muzyka = kreatywność, szkoda że wielu ludzi o tym już zapomniało i trzymają się pewnych punktów że tak być musi i już. A za przeproszeniem gówno prawda. Jako początkujący producent (mniemam że na takim poziomie jesteś) zapomnij o presetach. Na tym poziomie powinieneś myśleć samemu o kręceniu dźwięków, by się tego nauczyć posmakować jak jakie waveformy brzmią by później ze słuchu sobie w głowie pomyśleć. Tak on użył sawtooth wave, czy triangle wave do tego leada czy bassu. I na samym początku dowiedz się jak to się w gl wszystko odbywa i o co chodzi z tą syntezą jakie są rodzaje i inne duperele. Każdy waveform różni się nie tylko wyglądem w oscyloskopie ale i różni się częstotliwościami harmonicznymi i idąc dalej dźwiękiem. Przykładowo sine wave najprostsza fala nie występująca w przyrodzie generuje TYLKO częstotliwość fundamentalną, sawtooth wave generuje już częstotliwości harmoniczne (wielokrotność częstotliwości fundamentalnej) co za tym idzie zmienia totalnie charakterystykę dźwięku. Square wave ma już tylko parzyste harmoniczne o ile się nie mylę. Każdy waveform ma rożną charakterystykę. Zrozumienie tego pomoże Ci ogarnąć to wszystko co nazwya się syntezą
(31.05.2013, 15:17)Divine napisał(a):(31.05.2013, 13:31)T0M3K napisał(a): Ostatnio coś sporo tematów "jak wykręcić to i owo" hehe... presety, presety, presety.. a syntezator to nie rompler, szkoda, że mało kto potrafi naprawdę wykorzystać w pełni swój synth. pisząc "presety, presety, presety" wykpiwałem wszystkich ludzi którzy syntezatory traktują jak romplery.. kończą się brzmienia? OK. Ultimate X Sounds czy inne, wykłada się 30/40 ojro za pake i jazda dopóki znowu nie znudza się nam brzmienia. <nonie> presetów do Sylenth'a nie mam.. BA! Sylenth'a nie posiadam.. a chciałbym..
http://musicproducers.pl/temat-yes-i-am-...e-download
identyczne nie są ale wystarczy chwilka, żeby były.
mocny kick z duża ilością dołu - podstawa w obu przypadkach. dół ze stopy gra tu o wiele większa rolę niż sam bas (syntezator) i jest od niego o niebo głośniejszy. a co do samego brzmienia basu to tak jak chłopaki pisali powyżej. pamiętaj że sidechain jest niezbędne w tego typu produkcjach
|
|