Kolejna próba.
silas - Pisces |
Poprzednio prawie zdjąłeś mi uszy z głowy, więc tym razem obniżyłem volume o połowę dla bezpieczeństwa Generalnie jest postęp, motyw mnie zupełnie nie porywa, nie buja, w sumie nie uświadczyłem żadnych emocji podczas odsłuchu. Nie mnie można tego sobie słuchać, nie ryzykując słuchu
?? Czemu nie chce Ci sie produkować w słuchawkach? xD
Niestety, musze potwierdzić słowa Elnantera. Motyw jest bardzo słaby. Kawałek jest nudny i nic ciekawego w nim nie ma. Jak build up sie skończył, wchodzi main part - dopiero sie o tym zczaiłem po 10 sekundach. Nie ma takiego jakiegoś fajnego podziału, któy jednocześnie nadaje mega płynności i dynamiki. Melodie wgl nie wpadają w ucho. CZEKAJ. Outro mi się podoba. Serio. Fajne jest. Odwrócić je i mogłoby być intro do dobrego wałka. I jeszcze jedna sprawa. Jakie to ma tempo? Dokładnie? Bo coś mi sie nie zgadza timing tutaj ;d EDIT: Już wiem. Nie kończysz frazy. Masz intro. Wchodzi jego ostatnia fraza (32 uderzenia stopy) w 0:45. I teraz dajesz połowe frazy (16 uderzeń) i wlatujesz z motywem. CHyba jednak powinieneś być konsekwentnym i kończyć frazy. PS. NIe ma opcji "chce jak najszybciej skonczyc utwór" - troche tym krzywdzisz samego siebie i swoje produkcje. Pozdro i PRACUJ dalej.
A jak strona techniczna, miks chyba nie jest aż taki tragiczny?
No i da się jakoś usunąć przester z całego utworu? Jak łączę np. 2 kicki z czego każdy z nich nie jest przesterowany to po połączeniu ich powstaje przester i nie wiem jak go usunąć nie tracąc na tym całej dynamiki i barwy uderzenia. Co do tych fraz to nie potrafię ich jeszcze dopracować. Masz na myśli fillsy (przejścia)? Wchodzą za szybko i nagle główny motyw?
Ja miksu nie oceniam, bo sie nie znam. Ale jak już musiałbym serio ocenić, to musiałbym ten kawałek ściągnąć i włączyć na słuchawkach. A i to sensu nie, bo są tu na forum lepsi w tym.
Co do fraz, a co do przejść to dwie różne sprawy. Pisząc: "Jak build up sie skończył, wchodzi main part - dopiero sie o tym zczaiłem po 10 sekundach." miałem na myśli, że nie czuć i nie słychać tej wyraźnej różnicy, że O, teraz napierdala. Słuchaj swojego numeru około 1:55 Coś tam napięcie sie buduje i nagle ni z dupy sobie gra motyw. Dziwnie to wyszło A co do fraz to patrz: To mój ostatni kawałek. Czerwonymi liniami podzieliłem Ci frazy. Można by powiedzieć, ze u mnie intro kończy się razem z ostatnią czerwoną linią która narysowałem. Mamy pełne 4 frazy. U Cb intro kończy się w połowie ostatniej frazy. Czyli tak jakby ostatnią czerwoną linie przesunąć o w lewo o cały klocek Jakbyś chciał posłuchać: https://soundcloud.com/wizzardius/lolita...dius-remix (Arcydzieło to to nie jest, ale i tak jestem zadowolony.)
No właśnie, z tymi frazami mam problem, jak np. buduję build-up i drop to te dwie rzeczy nie mieszczę się równo w tych frazach i może dlatego nieciekawie to wszystko brzmi. Co do tego napięcia w 1:55 to nie wiem jak to zrobić jak w innych utworach, że napięcie jest budowane i pitch poszczególnych ścieżek coraz to wyżej i wyżej i nagle ściszenie i jakiś fills, albo vocal i drop. Nie umiem tego połączyć.
Widzisz u mnie na zdjęciu ścieżke o nazwie FALSE? Ona jest tam po to:
1. Jest tam załadowana stopa, której w rzeczywistości NIE słychać, ale wszystko co ma sidechain ma sidechain właśnie na tą stope (więc przez cały utwór). Stopy z tego tracka nie słychać, ale efekt sidechainu na wszystkim innym słychać tak jakby stopa leciała ;d. Rozumiesz, czy wyjaśnić inaczej? 2. Wyznacza ona kolejne połowy fraz, czyli 16 uderzeń stopy. (tak dla mnie, dla lepszego graficznego rozeznania w terenie ;D) A drop i build up bardzo prosta sprawa. Ponownie spójrz na obrazek. Zaraz nad czerwonymi liniami które zaznaczyłem masz cyferki. Kolejno 9, 17, 25, 33. Nas interesuje przedział 49-57. Fraza w której zawarłem build up. Poszukaj w tym przedziale 2 szarych klocków odpowiedzialnych za werbel: "15 Group > 17 Drum Rack". Te malutkie czarne kwadraciki pod szarym klockiem to jest własnie werbel. Widzisz jak jego "częstotliwość" się zwiększa, aż nagle przestaje grać, A FRAZA SIE JESZCZE NIE SKOŃCZYŁA. Wtedy jest "i am your lolita" i JEB Słuchaj muzyki i wyciągaj wnioski. Tego co tu pisze nikt mi nie powiedział(no może, tylko brat kiedyś mi powiedział, że istnieje coś takiego jak fraza), do wszystkeigo doszedłem sam SŁUCHAJĄC. Pozdro 600. ;D Jak coś nie jasne to pisz.
https://soundcloud.com/doornrecords/tv-n...-available
Tu też nagle build-up się urywa i jest drop. Poza tym można jakoś zrobić inaczej pitcha niż za pomocą automatyzacji z channel settings z jakiegoś brzmienia? Tak, aby było czuć, że nadchodzi drop. Poza tym jak robić build up, aby dostać dreszczyk przed nadchodzącym dropem? Może trochę śmieszne pytania, ale za każdym razem słyszę, że słaby, albo suchy build up.
Separacja dźwięków, czyli każdy dźwięk rozmieścić np. po lewej stronie, a kolejne po prawej o prócz basu, kicka i melodii no i oczywiście zgłośnić (korekcja, kompresja itd)? No właśnie jak słucham utwory w słuchawkach to wydaje mi się, że każdy utwór gra bardziej w lewej słuchawce, a niektóre elementy są lekko słyszalne po obu stronach. Oczywiście są to AKG K240.
Z rób chwilę przerwy przed dropem , i możesz dodać snare przed nim taką na przykład http://www62.zippyshare.com/v/28058730/file.html jak to dobrze zrobisz to może fajnie wejść
No właśnie, teraz mam kolejne pytanie - co to jest właściwie to mono i stereo i jaka jest różnica między nimi? Jak dodałem FabFiltera PRO-Q Stereo to dźwięk był taki sam, a jak dodałem FabFiltera PRO-Q Mono to dźwięk od razu był głośniejszy bez modyfikacji w tyczce. I miks powinien byc w mono czy w stereo? O co z tym chodzi, bo nie mogę tego zrozumiec.
|
|