Witam serdecznie .
Oglądam sobie tutoriale z '' zakamarki audio '' i mam pewien problem.
Wymienił on tam 3 kompresory
lampowe
tranzystorowe
optyczne
no i tutaj jest problem. obejrzałem tutek związany z kompresorami ale za bardzo (dalej) nie rozumiem jak je rozróżnić ? kiedy , który użyć .
np. mamy stope, perkusje etc - jaki tutaj kompresor by pasował ?
leady , pady - ktorego tutaj ?
no i bass
dlaczego pytam , którego gdzie użyć ? ponieważ sam autor tutka stwierdził ,że to wszystko zależne od tego co chcemy skompresować . osobiscie uzywam tylko 1 kompresora , który ma 2 identyczne wtyczki ale jedna w mono ,a druga w stereo. używam ich tylko wtedy kiedy mam pewność ,że coś ma iść w mono,a coś w stereo .
np bass ,stopa,werbel zawsze dostaje mono
pady leady haty,clapy(chociaz tutaj różnie) etc. wrzucam w stereo .
kolejne pytanie to czy moge uzywać na jednym kanale 2 różnych kompresorów ? Wiem,że to zależy jaki chcemy uzyskać efekt. niestety moje ucho jeszcze nie jest na tyle ''dobre'' by wyłapać jak najmniejsze zmiany. czasami ogladajac tutki ktoś mowi ''o słyszymy wielka zmiane'' i potem przez godzine przewijam z xxxx razy by wyłapać tą zmiane , której i tak nie słysze.
mógłbym pracować na słuchawkach lecz niestety padły mi i muszę się zadowolić głośniczkami creativa + subem.
na marginesie co do suba. jak go ustawić by nie robił mi niepotrzebnego zamieszania ? tzn. jesli np. zrobie utwór i uważam,że ma dość dobry sub bass , ładnie jest odczuwalny to niestety osoba,która nie posiada suba może mieć inne odczucia,prawda? chciałbym go tak ustawić by był idealnie. nie za mocno,ale też nie za cicho.
pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Oglądam sobie tutoriale z '' zakamarki audio '' i mam pewien problem.
Wymienił on tam 3 kompresory
lampowe
tranzystorowe
optyczne
no i tutaj jest problem. obejrzałem tutek związany z kompresorami ale za bardzo (dalej) nie rozumiem jak je rozróżnić ? kiedy , który użyć .
np. mamy stope, perkusje etc - jaki tutaj kompresor by pasował ?
leady , pady - ktorego tutaj ?
no i bass
dlaczego pytam , którego gdzie użyć ? ponieważ sam autor tutka stwierdził ,że to wszystko zależne od tego co chcemy skompresować . osobiscie uzywam tylko 1 kompresora , który ma 2 identyczne wtyczki ale jedna w mono ,a druga w stereo. używam ich tylko wtedy kiedy mam pewność ,że coś ma iść w mono,a coś w stereo .
np bass ,stopa,werbel zawsze dostaje mono
pady leady haty,clapy(chociaz tutaj różnie) etc. wrzucam w stereo .
kolejne pytanie to czy moge uzywać na jednym kanale 2 różnych kompresorów ? Wiem,że to zależy jaki chcemy uzyskać efekt. niestety moje ucho jeszcze nie jest na tyle ''dobre'' by wyłapać jak najmniejsze zmiany. czasami ogladajac tutki ktoś mowi ''o słyszymy wielka zmiane'' i potem przez godzine przewijam z xxxx razy by wyłapać tą zmiane , której i tak nie słysze.
mógłbym pracować na słuchawkach lecz niestety padły mi i muszę się zadowolić głośniczkami creativa + subem.
na marginesie co do suba. jak go ustawić by nie robił mi niepotrzebnego zamieszania ? tzn. jesli np. zrobie utwór i uważam,że ma dość dobry sub bass , ładnie jest odczuwalny to niestety osoba,która nie posiada suba może mieć inne odczucia,prawda? chciałbym go tak ustawić by był idealnie. nie za mocno,ale też nie za cicho.
pozdrawiam i dziękuje za pomoc