Tak sobie zacząłem coś tworzyć i w trakcie skapnąłem się, że mam 155 bpm a całość w klimacie dark techno. Co myślicie o tym? może za dużo dzwięków? A może cokolwiek innego? https://soundcloud.com/ixipe/155-bpm-project-techno
Bez nazwy Projekt |
Prawy kanał cały czas jest głośniej od lewego w sekcji perkusyjnej. Jeśli to nie miał być eksperymental to warto wyrównać tę asymetrię przebiegu stopy perkusji i sprowadzić ją do centrum w mono jeśli nie jest. Dopiero w beak'u zapanowała względna równowaga:
Ogólnie mroczne i nawet przyzwoicie jak dotąd realizowane nagranie. Ciekawy sound design - zwłaszcza tych "pożeraczy dźwięków" - bo brzmią jak wygłodniałe stwory z piekła. Prawy kanał przyciszyć i lekko podnieść potem obydwa i będzie (powinno być) dobrze. Sekcja perkusyjna warta jest kompresji równoległej. To z pewnością doda jej energii, którą ona tutaj musi mieć z racji gatunku, aby popychać całą akcję do przodu, bo mrok w tle jest tylko takim dopełnieniem i otoczeniem, co prawda niezwykle klimatycznym ale tylko tłem dla rytmu.
Pozdrawiam Serdecznie
(1.06.2023, 23:08)Ixipe napisał(a): To o czym mówisz na początku FL Fan to pewnie przez to że głuchszy trochę jestem na lewe ucho. Wychwyciles to. Resztę czytam Tak, zauważyłem, bo wraz z uruchomieniem odtwarzania GoldWave zaczyna rejestrowanie więc widać to jak na dłoni. Nie jest to jakiś przytyk do Twojej osoby czy Twoich problemów ze słuchem oczywiście. Moim zadaniem jest tylko opisać wszelkie mankamenty jakie dostrzegam w nagraniach. Tyle i aż tyle.
Zastosuj poprawki i sprawdź ścieżki w programie typu "AudaCIty", "GoldWave". Nie jest możliwe poprawne tworzenie, analizowanie, edytowanie, obrabianie dźwięków czy cokolwiek innego bez tego typu programów. Używam go już niemal 20 lat i nie wyobrażam sobie pracy bez niego.
Waveform powinien być jak najbardziej zrównoważony jak w przykładzie poniżej:
Nie jestem typem człowieka, który się obraża za wyrażenie opinii. Każda rzecz którą tu wytykacie jako błąd, traktuje jako rzecz do poprawienia. Coś co nie gra dobrze, wiem że u mnie tego dużo jest. Zdaję sobie też sprawę z tego że jak na tyle lat co zajmuję się muzyką, to bardzo kiepsko idzie mi dążenie do doskonałości. Zdaję też sobie sprawę z tego że wiele przede mną, że dzięki mnie przepaść do coponiektórtch i nie odbieram tego jako pocisk. Konstruktywna krytyka jest przeze mnie pożądana. Też zdaję sobie sprawę z tego jak moja muzyka jest różna od tej mainstreamowej i że większości ludzi się nie spodoba, i też nie mam z tym problemu
No bez przesady, nie jest to aż tak złe jak przedstawiasz, tylko nie rób raczej takich mniej lub bardziej zamierzonych zabiegów ze stopą perkusji i wszystko się dalej samo potoczy. Mam na myśli to, abyś nie łamał podstaw technicznych muzyki , bo sobie tym szkodzisz jeśli to nie jest eksperymentalna muzyka.
Nie widzę powodów dla których Twoja muzyka akurat miałaby się nie podobać większości. Robisz sobie kuku takimi założeniami. Zrobiłeś naprawdę zajebiste tło w tym utworze. W grze typu QUAKE III ARENA widzę ją jak znalazł. Lubiłem się zaczaić na przeciwników, gdy graliśmy w sieci w trybie multiplayer z innymi i ta muza mi to przypomniała. Do niektórych lokacji innych znanych gier też będzie pasowała. Także sporo za tobą, a reszta też nie przyjdzie sama i musimy popracować - zawsze - konsekwentnie do końca. Zrobić dobry utwór to jest sprzęt, czas, talent, wiedza i umiejętności. Nie ma nikogo kto wie wszystko i wszyscy uczymy się cały czas od siebie nawzajem. To nagranie jest naprawdę spoko, tylko musisz włożyć w nie więcej pracy, a każdy tutaj na pewno coś podpowie w jej trakcie. Charakterystyka częstotliwościowa to jedno a waveform, który też dużo mówi o nagraniu i jego "kondycji" to co innego. Należy się uzbroić we wszystkie potrzebne narzędzia. Do miksu, masteringu i wyłapywaniu mankamentów charakterystyki częstotliwościowej polecam narzędzia ze stajni "Fabfilter" - cała flota profesjonalnych narzędzi.
Zajrzyj, kliknij w żółty napis, a przekonasz się, że wszystko czego Ci potrzeba tam jest. Nie zapomnij o programie do analizy, edycji itp typu "GoldWave" czy "AudaCity" Zwróć uwagę jakie powieści wypisuje u kolegi obok: https://musicproducers.pl/temat-progress...#pid175811 Także wszystko jest dla waszego dobra. Przynajmniej z mojej strony są to bardzo przemyślane i konstruktywne uwagi na temat problemów w waszych nagraniach zazwyczaj wraz z propozycjami ich rozwiązania.
Coś mi się wydaje, że bez jakiegoś kursu gdzie i się słucha i widzi na temat muzyki, nauczenie się tego wszystkiego zajmie mi z 10 lat A że mam już 40 lat na karku, to nie wiem który kurs wybrać. Produkcja muzyki, kurs obsługi i programowania CNC czy kurs stolarki Nie chcę umierać jako portier, a muzykę też chcę robić
Po jakichś poprawkach wyszło tak. Jeszcze będę poprawiał
https://soundcloud.com/ixipe/155-bpm-techno-project
Chociaż ja to , jeszcze nad stopą tutaj popracuje. Bo w tym gatunku powinien być tzw. rumble kick, którego ja nie potrafię robić. Zrobiłem na tej stopie ten lyaring czy jak to tam się zwie, i bas osobny, żeby zrobić imitację rumble kicka. Wiem też że jak zacznę to poprawiać to skopie cały utwór i pójdzie do kosza. No chyba że tym razem uda mi się tego dokonać. Jeśli wiesz o czym mówię, to odezwę się na priv po wskazówki
@Ixipe Mam nadzieję, że się nie pogniewasz na taki eksperyment ale teraz Twój utwór brzmi tak:
Nagrywka dostała dołu i jest to pier...niecie [na tyle na ile mogło być] To później usunę, ale gdybyś chciał to włączę pobieranie. [Plik MP3 320/kbps] Mam osobny plik Wav z tą sekcją kick gdybyś chciał w dobrej jakości. Wystarczy dopasować. |
|