![[Obrazek: ToxicBioHazard.jpg]](http://fl-pdf.webs.com/ToxicBioHazard.jpg)
No to zakładać maski i kombinezon, bo skażenia są potwornie silne !
Żartowałem....
To tylko wtyczka Toxic BioHazard (ryzyko skażenia biologicznego) no ale bez obaw, można oddychać. dotykać, kręcić i przesuwać suwaki. Nie zarazicie się żadnym draństwem.
Toxic Biohazard prezentuje hybrydowy silnik syntezy, łącząc najlepsze syntezy FM z subtraktywnymi. Z dodaniem „ciepła”, analogiczno-modelowanego filtra i wbudowanych efektów, oscylatorów + seqencer. Toxic Biohazard to abstrakcyjna idea komfortu prostoty i wspaniałej jakości dźwięku.
![[Obrazek: ToxicBioHazard%20(1).jpg]](http://fl-pdf.webs.com/ToxicBioHazard%20(1).jpg)
Tam gdzie są strzałki zielona i żółta - tam w menu dostępne są takie oto efekty do wyboru:
Delay, Chorus, Reverb, Flanger, Phaser i Lo-Fi
Pola zaznaczone żółtymi otoczkami, można aktywować jednym kliknięciem i tak samo dezaktywować. Można wybierać z ich listy efekty. Należą one, każde osobno do swojej sekcji OSC. Mamy łącznie 6 oscylatorów kolejno oznaczonych OSC 1, OSC 2 itd. Jak można zauwżyć także mają numeryczne regulatory do dyspozycji, które aktywujemy klikając i przeciagając w dół lub w górę, aż pojawi się żądana liczba. Po prawej stronie tak samo są trzy takie okienka. Dużo jest znanych każdemu regulatorów, które pojawiają się poniżej okienka z wyświetlaną nazwą efektu w użyciu (żółta i zielona strzałka) Tak samo opcje Decay, czy Attack lub, Drive, Release czy Master Vol - na górze po prawej stronie wtyczki - Master Envelope. Moduł ma także gotowe presety do wykorzystania w swoim projekcie. W okienku na samej górze na środku można je zmieniać i modyfikować wedle uznania. Czerwone strzałki pokazują jak zresetować wszystko. Wybierając opcję "Reset Sequencer" zresteuje się tylko sekwencer. Na samym dole mamy do dyspozycji korektor.
![[Obrazek: ToxicBioHazard%20(2).jpg]](http://fl-pdf.webs.com/ToxicBioHazard%20(2).jpg)
Tam gdzie jest zielona strzałka ustawiamy głośność, a tam gdzie czerwone wskazują - ustawimy to z jaką siłą i w którym kanale (lewym lub prawym) pojawi się dźwięk (minus 50 = lewy, a + 50 = prawy). W bardziej złożonych dźwiękach biorą udział kolejne kolumny z liczbami, które sterują poszczególnymi partiami dźwięków. Niżej w tym samym okienku znajdują się regulatory LFO2, EFG oraz BEND czyli Master Pitch Modulation.
Za pomocą wbudowanego sekwencera - zakładka SEQ - możemy budować swoje sekwencje Toxic, wystarczy kliknąć przycisk PLAY wewnątrz okienka (zdjęcie poniżej), poustawiać odpowiednio do swojej kompozycji liczby na "tablicy numerycznej" i wcisnąć dowolny klawisz, aby odsłuchać efekt. Gdy klikniemy przygaszony przełącznik "Dual" (na prawo od "Play") odblokuje on kolejną, dolną partię "tablicy numerycznej" dzięki czemu będzie można budować sekwencje z większą ilością nut.
![[Obrazek: ToxicBioHazard%20(3).jpg]](http://fl-pdf.webs.com/ToxicBioHazard%20(3).jpg)
![[Obrazek: ToxicBioHazard%20(4).jpg]](http://fl-pdf.webs.com/ToxicBioHazard%20(4).jpg)
Ważne aby zrozumieć działanie. Chcąc włączyć pozostałe oscylatory, należy je uaktywnić na tej "numerycznej tablicy". Chcąc zrobić mieszankę dwóch wybranych oscylatorów, łączymy tak jak na zdjęciu i tam na ich "skrzyżowaniu" możemy regulować liczbę - modulację efektu, a w pozostałych kolumnach odpowiednio kanał (lewy, prawy), głośność, o których wyżej wspomniałem itp.
![[Obrazek: ToxicBioHazard%20(5).jpg]](http://fl-pdf.webs.com/ToxicBioHazard%20(5).jpg)
Druga wersja "skrzyżowania"
![[Obrazek: ToxicBioHazard%20(6).jpg]](http://fl-pdf.webs.com/ToxicBioHazard%20(6).jpg)
Można używać jednocześnie obydwu skrzyżowań - tutaj przykładowo 5 OSC z 6 OSC, gdyż ich linie przecinają się w dwóch miejscach, ponieważ na "tablicy numerycznej" zarówno w osi pionowej jak i poziomej występują cyfry 5 i 6.
Uzyskiwanie efektów tremolo, reverb, chorus, distortion, delay i setek innych dla Toxic BioHazard nie jest problemem, jego kosmiczne dźwięki z najdziwniejszymi modulacjami jakie można sobie wyobraxić zadowolą każdego użytkownika. Mnogość efektów, możliwych modulacji oraz doskonała jakość dźwięków, stanowią potęgę tej wtyczki.